Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus, bugg som lägger in betalningen fel

undrar lite över vivus och onea.. Jag har lån på vivus som jag avbetalar och ett på Onea som jag förlänger..

Även om jag betalat in förlängsningsavgiften ringer de, mejlar, sms och säger att jag är sen med betalningen..

Jag ringde upp onea och sa att jag betalat in förlängningsavgiften och dom kunde se den. De sa att dom inte kunde förstå varför betalningen bokfördes som Avbetalaning på lånet istället för förlängning Och då står lånet som obetalt när summan som är inbetald är mindre än beloppet att betala men summan stämmer exakt med förlängningsavgiften..

Då sa de att jag ska ringa varje månad och se så inbetalningen bokförts rätt så slipper jag att dom söker mig varje månad, är de mitt ansvar? När jag betalatp in rätt summa men de har nån bugg som lägger in betalningen fel...

undrar lite över vivus och onea.. Jag har lån på vivus som jag avbetalar och ett på Onea som jag förlänger..

Även om jag betalat in förlängsningsavgiften ringer de, mejlar, sms och säger att jag är sen med betalningen..

Jag ringde upp onea och sa att jag betalat in förlängningsavgiften och dom kunde se den. De sa att dom inte kunde förstå varför betalningen bokfördes som Avbetalaning på lånet istället för förlängning Och då står lånet som obetalt när summan som är inbetald är mindre än beloppet att betala men summan stämmer exakt med förlängningsavgiften..

Då sa de att jag ska ringa varje månad och se så inbetalningen bokförts rätt så slipper jag att dom söker mig varje månad, är de mitt ansvar? När jag betalatp in rätt summa men de har nån bugg som lägger in betalningen fel...
Nej det är inte ditt ansvar att se till att de bokför rätt betalar du in rätt förlängningsbelopp i tid med rätt postgiro och ocrrnummer är det absolut deras ansvar att det bokförs på rätt sätt. De verkar tycka att det är ditt fel att de måste ringa och påminna när de är de själva som gör fel så får de absolut inte vara. De skulle skämmas hela 4finance

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp