Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vippi Inkasso ränta

Har missat förlänga Vippi lån i tid , förlängde det en vecka senare , de skickat det vidare till inkasso lagt 1345kr till ränta utöver de ordinarie 600kr . på en lån på 4000kr .

det 300kr avgiften på förlängningen är också borta . 2500kr i ränta och avgifter för en 4000kr lån nu om man bortse utöver de månader man betalt 300kr för förlängning.

Har missat förlänga Vippi lån i tid , förlängde det en vecka senare , de skickat det vidare till inkasso lagt 1345kr till ränta utöver de ordinarie 600kr . på en lån på 4000kr .

det 300kr avgiften på förlängningen är också borta . 2500kr i ränta och avgifter för en 4000kr lån nu om man bortse utöver de månader man betalt 300kr för förlängning.

Det är fel! Hör av dig till din handläggare i ärendet på Svea Ekonomi/Inkasso, förklara vad som hänt och att du betalat förlängningsavgifter och säg åt dom att korrigera förfallodatumet från när dröjsmålsräntan ska börja betalas. Datumet ska vara från första dagen efter att förlängningarna inte gäller längre och inte flera månader tillbaka där du betalat just för förlängning av förfallodatumet. Dom kommer höra av sig till Vippi och fråga om detta.

Det var samma sak för mig att dom lagt på ränta på alla månader man förlängt, så det var en liknande summa som för dig. Tappade verkligen hakan och hoppet totalt när jag såg det. Jag hörde av mig både till Vippi och Svea Ekonomi som korrigerade detta efter kontakt med Vippi. Vippi bad även om ursäkt för detta. Att dom inte ändrat sina rutiner efter det är däremot mycket dåligt! Problemet har varit uppe tidigare som sagt eftersom jag själv varit där.

Min handläggare på Svea Ekonomi tyckte det var bra gjort att jag hörde av mig och krävde att ställa det till rätta och att "rätt ska vara rätt" och var mycket tillmötesgående. Därefter fick jag avbetalningsplan på fem eller sex gånger. Det var i början av det här året. Ska man få en avbetalningsplan på fler än tre gånger måste man ha kontakt med sin handläggare i ärendena, dom kan ge fem till sex gånger av min erfarenhet i dom flesta ärenden. Kundtjänsten ger bara möjlighet till tre gånger som standard oavsett vad.

Senast ändrad:
Har också ett vippi lån som jag förlängde försent....får se vad jag får för summa sen då...vet att mina 300 kr för förlängningen hade dragits bort från påminnelsen...gäller å kolla inkasson sen då...

Kryss: Gäller detta alla ärenden svea inkasso har med att man kan få längre om man kontaktar handläggaren?

Kryss: Gäller detta alla ärenden svea inkasso har med att man kan få längre om man kontaktar handläggaren?

Dom flesta. Finns säkert ett par undantag. Men handläggarna kan ge betydligt större valmöjligheter än kundtjänsten som är maniska med sina tre månader. Så om man använder formulär ska man be att få svar och kontakt med en handläggare, eller om man har en mail-adress direkt till handläggarna, det finns en sådan också. Eller om man är mer talför och gillar det så kan man ju såklart ringa direkt eller be att bli kopplad.

Det blir antagligen samma för dig att dom kommer ha lagt på dröjsmålsränta ända till första förfallodatum och du lär ju sätta i halsen av förvåning som alla andra. Men det är definitivt fel. Förfallodatumet ska vara från efter sista förlängningsdatum när denna förlängning gått ut. Annars blir det såklart en gigantisk ränta som för vissa säkert kan gå flera år tillbaka om man förlängt länge, det är ju vansinne.

Senast ändrad:
Tack för Svaren Kryss Har nu mejlat Svea och få se vad de Svarar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp