Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilsen själ

Hej vill bara skriva av mej lite och hoppas någon kan ge lite hopp till en vilsen själ
Trodde ett tag att jag hade koll på alla räkningar men insåg snabbt att några hade missats pga dödsfall i familjen så har mycket vart kaos
Blev tyvärr till slut att 2 lån jag hade 1 kreditkort och ett lån gick till inkasso och resulterade i anmärkning ha helt vilsen jag hade sådana planer på vad som skulle göras i framtiden skulle fixa ett samlingslån till vintern då jag betalt av massa krediter
Det kan man ju glömma nu..
Skulle byta bank från en dålig till en riktig
Det kan jag med glömma
Skulle efter bank bytet belåna på
Huset för att kunna betala av ännu mer lån
För att sedan börja bygga upp ett stort sparande för att kunna bygga ut huset
… känner mej som en helt värdelös pappa åt mina barn då jag hade hoppats på kunna ge dom egna rum nästa år känner mej som en värdelös man till min fru för hon hade hoppats på en renovering och utbyggnad
Jag känner mej arg på mej för att jag inte va noga…känner mej själv ledsen för att jag svikit min familj

Nu är jag bara 37 så har ett långt liv kvar men känner mej helt nere och känner att depressionen närmar sej

vet inte hur jag ska tänka alls eller vad jag kan seframimot framöver nu känns det bara allmänt dåligt

finns det några som kan ge uppmuntrade ord och något mantra man kan tänka för att det kan kännas lite bättre

Hej vill bara skriva av mej lite och hoppas någon kan ge lite hopp till en vilsen själ
Trodde ett tag att jag hade koll på alla räkningar men insåg snabbt att några hade missats pga dödsfall i familjen så har mycket vart kaos
Blev tyvärr till slut att 2 lån jag hade 1 kreditkort och ett lån gick till inkasso och resulterade i anmärkning ha helt vilsen jag hade sådana planer på vad som skulle göras i framtiden skulle fixa ett samlingslån till vintern då jag betalt av massa krediter
Det kan man ju glömma nu..
Skulle byta bank från en dålig till en riktig
Det kan jag med glömma
Skulle efter bank bytet belåna på
Huset för att kunna betala av ännu mer lån
För att sedan börja bygga upp ett stort sparande för att kunna bygga ut huset
… känner mej som en helt värdelös pappa åt mina barn då jag hade hoppats på kunna ge dom egna rum nästa år känner mej som en värdelös man till min fru för hon hade hoppats på en renovering och utbyggnad
Jag känner mej arg på mej för att jag inte va noga…känner mej själv ledsen för att jag svikit min familj

Nu är jag bara 37 så har ett långt liv kvar men känner mej helt nere och känner att depressionen närmar sej

vet inte hur jag ska tänka alls eller vad jag kan seframimot framöver nu känns det bara allmänt dåligt

finns det några som kan ge uppmuntrade ord och något mantra man kan tänka för att det kan kännas lite bättre
Du har nog kommit till internets mest förstående forum för att ventilera problem och rådfråga gällande lösningar. Vi är många som behöver följa framtagen färdplan för att kunna bli skuldfria en vacker dag. Har inte så mkt kunskap att tillföra, men har själv barn så viss igenkänning finns där. Mitt tips är att reda ut röran, bolla med kloka forummedlemmar, följ sedan planen till punkt och pricka. Under tiden så är du förlåtande mot dig själv, se till att njut av stunden. Vid väl valda tillfällen så kör du avstämningar med framtagen plan/strategi. Ta även stöd av partner och någon nära vän/anhörig för att få extra boost när det kniper och ångesten kommer tillbaka. Som du säger så är du ung, om x antal år är du framme vid dit mål och har förhoppningsvis flera goda decennier att njuta av med familjen. Lycka till!

Vilka nivåer av skulder pratar vi?

Vilka nivåer av skulder pratar vi?
Asså skulderna är inte så höga enligt mej ligger på 376,000kr
Var bara detta med kaoset runt räkningar sjukdom samt dödsfall i familjen som gjorde att vissa räkningar inte betalades
Som resultera i detta med anmärkning
Har inga problem längre att betala lånen
Så sitter i i en jätte tråkig sits som många andra gör
Blev bara så besviken på mej själv
Att jag måste flytta på alla planer i 3år

Redogör gärna för dina inkomster, utgifter, och skulder i viss detalj så att vi kan få en uppfattning och komma med tips.

Finns folk som knappt har råd köpa mat till sina ungar så att man får skjuta upp en "renovering och utbyggnad" känns ju snarare som veckan i-landsproblem.
Gäller bara att sätta allt i rätt perspektiv så känns det genast bättre.

Finns folk som knappt har råd köpa mat till sina ungar så att man får skjuta upp en "renovering och utbyggnad" känns ju snarare som veckan i-landsproblem.
Gäller bara att sätta allt i rätt perspektiv så känns det genast bättre.
Absolut finns det det
Vi lever idag 3 barn å 2 vuxna i ett mindre hus som behövs renoveras
Men förstår att det finns dom som har det värre
Är väl mest skammen och känslan av att jag svikit min familj som gör att allt känns nere just nu och denna känsla är något jag inte vet hur jag ska tackla för att klara vardagen riktigt och hur jag ska tänka för att komma vidare och inte gå runt å tänka så mycket på det
Mat har vi råd med lånen har vi råd med men det är knappt
Sambon börjar jobba i januari så då ökar inkomsten något idsg pluggar hon
Det är som sagt känslan av att inte va tillräcklig som tär på mej
Fick en dålig avbetalningsplan av inkasso så det gjorde inte saken bättre
Ville mest skriva av mej och det kanske finns någon på forumet som har haft samma känsla

Absolut finns det det
Vi lever idag 3 barn å 2 vuxna i ett mindre hus som behövs renoveras
Men förstår att det finns dom som har det värre
Är väl mest skammen och känslan av att jag svikit min familj som gör att allt känns nere just nu och denna känsla är något jag inte vet hur jag ska tackla för att klara vardagen riktigt och hur jag ska tänka för att komma vidare och inte gå runt å tänka så mycket på det
Mat har vi råd med lånen har vi råd med men det är knappt
Sambon börjar jobba i januari så då ökar inkomsten något idsg pluggar hon
Det är som sagt känslan av att inte va tillräcklig som tär på mej
Fick en dålig avbetalningsplan av inkasso så det gjorde inte saken bättre
Ville mest skriva av mej och det kanske finns någon på forumet som har haft samma känsla
Är det inte sekretess på en första anmärkning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp