Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill någon ge mig råd, tagit för många lån

Hej!

Jag har lånat från olika låneaktörer de senaste året och blir uppäten av räntorna såklart.
UC RISK 25-30% 25UC FF Årsinkomst 630K 2021 och total skuldbörda 400K
Jag har ett spelberoende.. :)

Här är skulderna:

Resurs kreditkort - 30K
Marginalen kreditkort- 40K
Collector kreditkort- 40K
Bank Norwegian kreditkort - 20K
Totalt utnyttjat: 125 000K

Ferratum - 40K
cashbuddy - 15K
Thorn - 50K
Remember 30K
Klarna 25K
Loanstep - 13K
Northmill 40K
monefit - 12K
Viaconto 6K
Happy cash 4K
Minifinans 2K
Brixo - 12K
Lumify - 20K
CREDIFI - 4K
Daypay 7K

ni anar inte hur mycket jag betalar i ränto varje månad och vill gärna veta vad jag ska göra för att ha en plan mot att bli skuldfri.
Vilka lån ska jag släcka först och lite annat så

inkomst 48K efter skatt 30år ca 800-900K 2022

får inga lån just nu såklart.

har ni tid över så kom gärna med lite tankar.

Hej!

Jag har lånat från olika låneaktörer de senaste året och blir uppäten av räntorna såklart.
UC RISK 25-30% 25UC FF Årsinkomst 630K 2021 och total skuldbörda 400K
Jag har ett spelberoende.. :)

Här är skulderna:

Resurs kreditkort - 30K
Marginalen kreditkort- 40K
Collector kreditkort- 40K
Bank Norwegian kreditkort - 20K
Totalt utnyttjat: 125 000K

Ferratum - 40K
cashbuddy - 15K
Thorn - 50K
Remember 30K
Klarna 25K
Loanstep - 13K
Northmill 40K
monefit - 12K
Viaconto 6K
Happy cash 4K
Minifinans 2K
Brixo - 12K
Lumify - 20K
CREDIFI - 4K
Daypay 7K

ni anar inte hur mycket jag betalar i ränto varje månad och vill gärna veta vad jag ska göra för att ha en plan mot att bli skuldfri.
Vilka lån ska jag släcka först och lite annat så

inkomst 48K efter skatt 30år ca 800-900K 2022

får inga lån just nu såklart.

har ni tid över så kom gärna med lite tankar.
Tja, med den inkomsten du har så bör du kunna släcka iaf hälften av lånen lagom till sommaren, kan ju börja med credifi, daypay, viaconto, happy cash och minifinans tex, då försvinner 5 st direkt för 23.000 av dina 48k, har du inte allt för övriga höga kostnader tror jag du fixar detta lätt utan att dra på dig mer lån, sen kanske du får tillbaka på skatten också och isåfall släck mer lån,
får jag fråga vad du jobbar med när du räknas som höginkomsttagare ?

Lycka till iaf! :)

Känner du till snöbollsmetoden? Om inte så läs på och börja tillämpa den på den minsta skulden, när den är borta går du till näst minsta osv. Mkt effektiv metod som jag själv tillämpar.

Du måste först göra något åt ditt spelande. Jag är inte spelberoende, så jag kan inte ge dig några råd om det, men det finns många på forumet som är i samma sits som du. Men, så mycket förstår jag att om du inte gör något åt ditt spelberoende så är det inte lönt för dig att t.ex. använda snöbollsmetoden eftersom du kommer att spela bort det du sparar, och när din kreditvärdighet förbättras (på grund av du inte får lån just nu och kan betala av) så kommer du att ta nya lån för att finansiera ditt spelberoende.

Tja, med den inkomsten du har så bör du kunna släcka iaf hälften av lånen lagom till sommaren, kan ju börja med credifi, daypay, viaconto, happy cash och minifinans tex, då försvinner 5 st direkt för 23.000 av dina 48k, har du inte allt för övriga höga kostnader tror jag du fixar detta lätt utan att dra på dig mer lån, sen kanske du får tillbaka på skatten också och isåfall släck mer lån,
får jag fråga vad du jobbar med när du räknas som höginkomsttagare ?

Lycka till iaf! :)
Tja och tack för att du tog dig tiden att svara mig, Ja precis dom små lånen är bäst att få bort och dom dyra såklart. Jag säljer bilar

Du måste först göra något åt ditt spelande. Jag är inte spelberoende, så jag kan inte ge dig några råd om det, men det finns många på forumet som är i samma sits som du. Men, så mycket förstår jag att om du inte gör något åt ditt spelberoende så är det inte lönt för dig att t.ex. använda snöbollsmetoden eftersom du kommer att spela bort det du sparar, och när din kreditvärdighet förbättras (på grund av du inte får lån just nu och kan betala av) så kommer du att ta nya lån för att finansiera ditt spelberoende.
Tack för ditt svar! Ja det är lättare sagt än gjort, har faktiskt inte haft någon hobby i deppiga Sverige då man enbart jobbar hela tiden och förutom att det är dåligt att spela så jagar jag iallafall adrenalin och vinster men har tagit första steget att skapa konto här för att höra med er. Så jag håller på att leta efter en hobby att byta ut mitt spelande med. Jag har läst lite om snöbollseffekten och mycket riktigt så måste jag ta tag i spelandet innan… men jag är på väg ;)

Känner du till snöbollsmetoden? Om inte så läs på och börja tillämpa den på den minsta skulden, när den är borta går du till näst minsta osv. Mkt effektiv metod som jag själv tillämpar.
Tack för din respons!! Jag har läst lite men ska nog läsa lite mer. Har du testat eller är det något du gör idag?

Sluta att spela nu!! Det kommer bli värre om du fortsätter!

Just nu är du inte högt belånad, och kan lösa detta relativt enkelt.
Börja med att betala av det lägsta lånet och jobba dig uppåt. Med din inkomst kommer det gå fort.

Läs och lär hur illa det kan bli genom att kolla runt på forumet. Finns vissa med upp till 2 mille i bajslån!

Det är inte bara en monetär skuld du bygger upp genom att fortsätta. Utan i de flesta fall en stor & stark depression, du kan inte sova, fantasier om hur skönt det skulle vara att bli skjuten, ångest som ger dig fysiska symptom(hjärtklappningar, andnöd, hypkondri), känna sig värdelös osv osv...

Sätt stopp för det nu!

I och med att du redan har lån(skitlån) för att gissningsvis gambla, så har du redan ett problem. Lika bra att ta tag i det nu.
För Tro mig, fortsätter du kommer du må mycket sämre!!

Hoppas du tar till dig.

Du kommer ha mycket mer pengar över om du slutar spela!

Senast ändrad:
Tack för din respons!! Jag har läst lite men ska nog läsa lite mer. Har du testat eller är det något du gör idag?
Jag började använda snöbollsmetoden sen ca 6 månader tillbaka. Ju större snöbollen blir desto snabbare försvinner skulderna.

Hur mkt betalar du till Minifinans i månaden?
Om du börjar med snöbollsmetoden så är den första skulden att fokusera på.
Sen när den är borta går du över till Happy Cash eller Credifi (ta den som kostar mest).
Den summan du får över när du släckt en skuld lägger du på nästa skuld du ska släcka, det är det som är snöbollen. I o m att skulderna försvinner så blir det mer pengar kvar att lägga på nästa skuld och skulderna försvinner snabbare.

Här tar jag dock ingen hänsyn till din Uc och om du vill snygga till den får att få samlingslån. I så fall du kanske ska fokusera på dina lån som syns på din Uc. Men om jag var i din sits så skulle jag börja med den minsta skulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp