Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vill låna 800-900 tusen. Går det?

Hej,

Funderar på att köpa en sportbil för ca 800-900 tusen och undrar om det går att ta en privatlån i den storleksklassen i dagens läge.

Någon som har tagit lån på ca x2-3 sin årsinkomst senaste tiden?

Har kollat genom forumet och ser att vissa har kunnat låna över en miljon med min inkomst men dem trådarna är flera år gamla och vad jag har listat ut så är dem dagarna förbi.

Behöver gärna veta om det verkligen stämmer, skulle uppskattas om någon testat ta så mycket lån senaste perioden och fått igenom det samt hur man gått tillväga.

Tänkte vänta till jan-februari innan jag söker om lån.

mina förutsättningar:

årsinkomst 2023: 421 000kr (drygt 35 000kr månadslön idag)
underskott av kapital 2023: 48 000kr

UC score: 0,2 (mycket bra)
0 förfrågningar
Bolån: 1,54milj
privatlån: 380tusen, behöver alltså låna 500-600 tusen till.

Tack på förhand!

Nej med en lön som inte är speciellt hög så bör ingen låna ut så mycket i blanco.
Testa billån, det kanske går, blir högre månadskostnad då pga kortare kredittid.

Nej med en lön som inte är speciellt hög så bör ingen låna ut så mycket i blanco.
Testa billån, det kanske går, blir högre månadskostnad då pga kortare kredittid.
Okej, tack för din input. Vill undvika billån då det är 36 mån med 50% restskuld. blir alldeles för hög månadskostnad, kalkylen går inte ihop med min lön.

Ja det går säkerligen, särskilt om du också använder dig av ”sms-långivare” utanför UC som Ferratum, Cashbuddy, LOANSTEP, Brixo, Fairlo, Smspengar, Vivus, Creditstar mfl. Du kommer inte ha råd att betala lånekostnaderna självklart, men vad gör det när man kan glida runt i en bil som kostar mer än dubbla ens årsinkomst. :axelryck:

Ja det går säkerligen, särskilt om du också använder dig av ”sms-långivare” utanför UC som Ferratum, Cashbuddy, LOANSTEP, Brixo, Fairlo, Smspengar, Vivus, Creditstar mfl. Du kommer inte ha råd att betala lånekostnaderna självklart, men vad gör det när man kan glida runt i en bil som kostar mer än dubbla ens årsinkomst. :axelryck:
Okej, kommer i alla fall testa sen och kolla om det går. SMS lån och liknande med hög ränta faller bort. kommer inte ta lån som jag inte kommer ha råd med. Har räknat om jag får lån på ca 900tusen med ränta på runt 8% så har jag inga problem att betala det. Har inga kostnader förutom hyran. Festar inte och har inga dyra hobby förutom bilar då.

Billån utan restvärde om du har kontantinsats till det, annars håller du dig till något billigare

Okej, tack för din input. Vill undvika billån då det är 36 mån med 50% restskuld. blir alldeles för hög månadskostnad, kalkylen går inte ihop med min lön.
72 mån utan rest då?

Ränteavdraget fasas sannolikt ut för blancolån och det är ju helt idiotiskt om du skulle ta ett sådant lån för ett lyxbilsköp.

Ränteavdraget fasas sannolikt ut för blancolån och det är ju helt idiotiskt om du skulle ta ett sådant lån för ett lyxbilsköp.
Jag förstår att du tycker så. Hade jag inte haft en sånn intresse för bilar hade jag haft samma åsikt.

Min första bil var en m3a för 420 tusen som jag importera från Tyskland när jag bara hade en lön på ca 23 tusen. Mina vänner tyckte de va idiotisk också.

Bilen jag kommer köpa kommer hålla sitt värde bra så jag är inte orolig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp