Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vill inte trilla tillbaka

Känner att det börjar klia i fingrarna igen. Efter att ha blivit skuldfri och kunnat sätta av 10 000 av lönen denna månaden (läs 5 dagar sen) vill jag köpa massa, tankarna går i högvarv.

hur samla man sina tankar så pengarna inte börjar försvinna, köpsuget är stort usch vill inte hamna där jag hamnade innan

verkligen kämpat senaste året och nu känns de som att de börjar släppa

Känner att det börjar klia i fingrarna igen. Efter att ha blivit skuldfri och kunnat sätta av 10 000 av lönen denna månaden (läs 5 dagar sen) vill jag köpa massa, tankarna går i högvarv.

hur samla man sina tankar så pengarna inte börjar försvinna, köpsuget är stort usch vill inte hamna där jag hamnade innan

verkligen kämpat senaste året och nu känns de som att de börjar släppa

Stort grattis till skuldfrihet! :tummen: Får jag fråga hur mycket du hade i skulder och hur lång tid det tog att betala av?
Jag kan förstå att det kommer sådana känslor, jag tänkte själv en sån tanke idag trots att jag inte är skuldfri än att när jag är skuldfri skulle jag vilja handla en del. Visst klart man får men inom rimliga gränser och absolut INTE på avbetalning om det inte gäller något så viktigt som en bil så man hamnar där igen.
Tänker avsätt T.ex. 1000-2000 beroende på inkomst som du får handla vad du vill för, men inte mer den här månaden :) så gör du likadant nästa att du håller dig till ett spann.
Tror det är belöningssystemet som är igång och spökar. Ditt spökar av den anledningen att det vill fira din skuldfrihet du har varit duktig (vilket du har) men din hjärna vill belöna sig och få ytterligare en kick. Mitt spökande från belöningssystemet är för jag hade en tanke att det är synd om mig som fortfarande kämpar. Jag tror det är något vi måste jobba med hela livet, kanske mindre i perioder och mer i andra. Jättebra också att du talar om hur du känner det innan du sprätt iväg på shopping, berätta gärna för någon mer eventuell partner, kompis eller anhörig. Så det finns någon som kan stoppa dig om suget blir för stort. Skulle det inte räcka kanske en vårdkontakt också är bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp