Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vill inte känna mig ensam mer, men vågar inte ge mig ut i dejtinglivet med skuldsanering..
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 486553" data-attributes="member: 3402"><p>Ett sätt kan ju vara att spara varje krona som går så du har en buffert. Har du 30.000 på kontot och börjar dejta med säg 2 år kvar och några betalfria månader kvar behöver du inte berätta att du har skuldsanering.</p><p></p><p>Du kan säga att du har haft lite problem tidigare i livet och har fokuserat på att rätta till gamla misstag och jobbat på att utveckla sig själv och velat ha en stabil grund och ekonomi före du träffar någon. Att det har känts mer rätt och ansvarsfullt att ha ditt på det torra först. Tycker det är att berätta tillräckligt och försöka vända det till något positivt utan att ljuga.</p><p></p><p>Då finns också en bakgrund så om man skulle hitta en partner och bli sambos så med 6-12 månader kvar av saneringen kommer fram att partner vill köpa bostad kan man alltid falla tillbaka på det och säga att kommer du ihåg att jag sa att jag velat ha en stabil grund först och fokuserat på att ordna upp min ekonomi. Jag har 5 årig skuldsanering, men den är klar om 7 månader och sen kan vi hårdspara upp till en kontantinsats.</p><p></p><p>Blir lite gråzon men man har berättat tillräckligt för att inte kunna bli fångad i en lögn. Sen är det inte säkert man hamnar i den situationen. Men ha som mål att bygga buffert först och sen dejta tror jag är en bra balans om man ska göra det under skuldsanering.</p><p></p><p>Det är så jag hade gått in om jag dejtat. Hade inte velat ljuga men hade velat ha buffert och hade velat berätta lite bakgrund, men hade inte berätta i önödan jag har skuldsanering heller. Det är inte säkert den du träffar heller berättar allt sitt i detalj</p><p></p><p>Sen är det ganska lågt på dejtingstadie att börja ställa djupgående frågor om någons privatekonomi oavsett om person är rik eller fattig eller situation - anses lite som en red flag. Det är inget folk brukar berätta djupgående hursomhelst Så tror inte man kommer få vidare frågor om ekonomin första tiden. Du kommer liksom inte börja fråga hur dejta sparkonto ser ut, vad dejt har i lön, har hon krediter eller skulder etc. Dejt kommer inte fråga det om dig heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 486553, member: 3402"] Ett sätt kan ju vara att spara varje krona som går så du har en buffert. Har du 30.000 på kontot och börjar dejta med säg 2 år kvar och några betalfria månader kvar behöver du inte berätta att du har skuldsanering. Du kan säga att du har haft lite problem tidigare i livet och har fokuserat på att rätta till gamla misstag och jobbat på att utveckla sig själv och velat ha en stabil grund och ekonomi före du träffar någon. Att det har känts mer rätt och ansvarsfullt att ha ditt på det torra först. Tycker det är att berätta tillräckligt och försöka vända det till något positivt utan att ljuga. Då finns också en bakgrund så om man skulle hitta en partner och bli sambos så med 6-12 månader kvar av saneringen kommer fram att partner vill köpa bostad kan man alltid falla tillbaka på det och säga att kommer du ihåg att jag sa att jag velat ha en stabil grund först och fokuserat på att ordna upp min ekonomi. Jag har 5 årig skuldsanering, men den är klar om 7 månader och sen kan vi hårdspara upp till en kontantinsats. Blir lite gråzon men man har berättat tillräckligt för att inte kunna bli fångad i en lögn. Sen är det inte säkert man hamnar i den situationen. Men ha som mål att bygga buffert först och sen dejta tror jag är en bra balans om man ska göra det under skuldsanering. Det är så jag hade gått in om jag dejtat. Hade inte velat ljuga men hade velat ha buffert och hade velat berätta lite bakgrund, men hade inte berätta i önödan jag har skuldsanering heller. Det är inte säkert den du träffar heller berättar allt sitt i detalj Sen är det ganska lågt på dejtingstadie att börja ställa djupgående frågor om någons privatekonomi oavsett om person är rik eller fattig eller situation - anses lite som en red flag. Det är inget folk brukar berätta djupgående hursomhelst Så tror inte man kommer få vidare frågor om ekonomin första tiden. Du kommer liksom inte börja fråga hur dejta sparkonto ser ut, vad dejt har i lön, har hon krediter eller skulder etc. Dejt kommer inte fråga det om dig heller. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vill inte känna mig ensam mer, men vågar inte ge mig ut i dejtinglivet med skuldsanering..
Topp