Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vill bara dela med mig
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lampa" data-source="post: 52654" data-attributes="member: 3342"><p>Här och nu erkänner jag för första gången på Lånforum följande: Mitt skuldberg på 700.000 kronor är direkt kopplat till mitt allvarliga spelmissbruk. Jag är spelberoende och spelmissbrukare.</p><p></p><p>Jag har oddsat på Svenskaspels Lången sedan jag var 16 år gammal. När jag blev 18 år började det eskalera eftersom jag fick spela obehindrat. När jag var 20 år började jag ta sms-lån för att kunna spela mer aggressivt. När jag var 24 år började jag spela onlinebetting på utländska spelsidor och det var där allt spårade ur fullständigt. Jag kunde utan problem betta bort 50.000 kronor under några timmar på exakt allt som erbjöds: antal mål innan halvtid, antal hörnor, antal gula kort och så vidare och så vidare. Det "bästa" med allt? Jag behövde inte skämmas över mina galna insatser inför någon, på samma sätt som jag tvingades göra hos Svenskaspels spelombud när jag under en eftermiddag vandrade runt till 10-tal olika spelombud för att sprida ut mina insatser för att inte väcka uppmärksamhet.</p><p></p><p>Idag är jag 30 år gammal. Jag har inte spelat för en enda krona sedan december 2014. Inte en enda krona. Jag kommer aldrig heller att klara av att spela någonsin igen. Jag vill aldrig mer någonsin börja spela igen. Jag har spelat bort ofantliga summor, det handlar om flera miljoner kronor. En vanlig kväll där jag spelat bort 50.000 kronor omsätter så mycket mer. Man bettar, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, förlorar, förlorar. Då tar man nya lån. Vinner, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, förlorar, förlorar. Då tar man ännu mer nya lån. Och allt bara snurrar snabbare och snabbare.</p><p></p><p>Jag blev helt fartblind. Jag tappade perspektiv på pengars värde. Eftersom jag var så djupt skuldsatt med alla dessa lån, så intalade jag mig att enda lösningen var storvinsten för att kunna lösa alla lån. Jag ville inte ens vinna pengar att kunna glädjas åt, jag ville bara vinna tillbaka allt jag förlorat på min lånekarusell. Men när jag vann till exempel 30.000 kronor på ett bet, så nöjde jag ju mig inte. Då intalade jag mig själv att använda dessa 30.000 kronor ännu mer aggressivt för att vinna massa mer. Men det funkade ju aldrig. Jag spelade alltid bort alla vinster lika snabbt som de kom in. Det var så fruktansvärt.</p><p></p><p>Det går helt enkelt inte att komma vinnande ur ett spelmissbruk när man är spelberoende. Jag tror förresten att det aldrig finns några vinnare när det handlar om spel. Alla är förlorare.</p><p></p><p>Pengarna som jag har spelat bort under alla dessa år är det som gör minst ont. Det gör mer ont att ha förlorat ett decennium av sitt liv med större delen av sin tankeverksamhet fastkörd i speltankar och ångest. För att inte tala om smärtan av att jag under samma period har spelat bort två långa kärleksförhållanden, samt många vänner. Jag svek mina två senaste sambos genom lögner för att upprätthålla mitt spelande. Jag orkade inte vara social med mina vänner - jag tänkte mest på spel, spel och spel. Och jag hade ju aldrig heller några pengar att kunna använda till nöjen eller liknande, då varenda krona jag hade satsades på bettingen.</p><p></p><p>Jag har dock aldrig stulit något för att finansiera mitt spelmissbruk, men jag kan förstå alla spelmissbrukare som även har korsat den gränsen. Men jag har sårat många människor på andra sätt än ekonomiska. Det gör ont som fan. Men livet måste gå vidare. Man måste acceptera sin situation och försöka se positivt för att må bra framöver. Man kan ju bara påverka framtiden och får försöka lära sig av det som har varit helt enkelt.</p><p></p><p>Idag skäms jag inte över att vara spelberoende. Jag är öppen för de allra närmaste i min omgivning. Men jag har ännu inte tagit steget fullt ut genom att få professionell hjälp. Jag är övertygad om att jag behöver det. Jag börjar känna mig mer och mer mogen att träffa andra människor som också är spelberoende, i form av stödgrupper likt Anonyma alkolister och så vidare. Jag har till och med börjat leka med tanken på att prata med en psykolog.</p><p></p><p>Jag har skämts nåt enormt över min situation. Jag har varit livrädd att avslöjas. Nu varken skäms eller fruktar jag att bli avslöjad. Det är därför jag börjar bli mogen att ta steget fullt ut och träffa andra likasinnade i verkligheten. Jag har inte ens vågat tänka tanken förens det senaste halvåret, eftersom jag verkligen inte vill att andra människor ska veta att just jag är spelmissbrukare. Man är inte stark ensam. Man är ju dock inte starkare än vad man gör sig till.</p><p></p><p>Jag har genomfört en del internetbaserade behandlingar mot spelmissbruk och spelberoende, de har varit väldigt bra. Jag kan rekommendera "Spelfrihet tillsammans". Alla behandlingar är helt anonyma, smidiga, kostnadsfria och väldigt givande.</p><p></p><p>Hur som helst så mår jag så underbart bra idag. Det känns som att mitt vuxna liv började när jag fick kontroll över spelmissbruket och kontroll över hela skuldberget. Jag önskar att ni alla som kämpar i dagsläget fortsätter att kämpa på - för det blir bättre. Jag lovar. Livet blir alldeles underbart när man kan andas utan ångest, och med en genuin känsla av glädje till både stort och smått. Man vaknar på något sätt.</p><p></p><p>Det är svårt att sätta ord på hur skönt det är att leva ett liv utan större bekymmer. Livets alla övriga hinder känns pyttesmå nu efter denna resa. Det vill jag att ni alla ska ta med er - vi blir superstarka när vi tar oss igenom låneträsket och får stopp på lånekarusellen för alltid!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lampa, post: 52654, member: 3342"] Här och nu erkänner jag för första gången på Lånforum följande: Mitt skuldberg på 700.000 kronor är direkt kopplat till mitt allvarliga spelmissbruk. Jag är spelberoende och spelmissbrukare. Jag har oddsat på Svenskaspels Lången sedan jag var 16 år gammal. När jag blev 18 år började det eskalera eftersom jag fick spela obehindrat. När jag var 20 år började jag ta sms-lån för att kunna spela mer aggressivt. När jag var 24 år började jag spela onlinebetting på utländska spelsidor och det var där allt spårade ur fullständigt. Jag kunde utan problem betta bort 50.000 kronor under några timmar på exakt allt som erbjöds: antal mål innan halvtid, antal hörnor, antal gula kort och så vidare och så vidare. Det "bästa" med allt? Jag behövde inte skämmas över mina galna insatser inför någon, på samma sätt som jag tvingades göra hos Svenskaspels spelombud när jag under en eftermiddag vandrade runt till 10-tal olika spelombud för att sprida ut mina insatser för att inte väcka uppmärksamhet. Idag är jag 30 år gammal. Jag har inte spelat för en enda krona sedan december 2014. Inte en enda krona. Jag kommer aldrig heller att klara av att spela någonsin igen. Jag vill aldrig mer någonsin börja spela igen. Jag har spelat bort ofantliga summor, det handlar om flera miljoner kronor. En vanlig kväll där jag spelat bort 50.000 kronor omsätter så mycket mer. Man bettar, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, förlorar, förlorar. Då tar man nya lån. Vinner, förlorar, vinner, förlorar, vinner, förlorar, förlorar, förlorar. Då tar man ännu mer nya lån. Och allt bara snurrar snabbare och snabbare. Jag blev helt fartblind. Jag tappade perspektiv på pengars värde. Eftersom jag var så djupt skuldsatt med alla dessa lån, så intalade jag mig att enda lösningen var storvinsten för att kunna lösa alla lån. Jag ville inte ens vinna pengar att kunna glädjas åt, jag ville bara vinna tillbaka allt jag förlorat på min lånekarusell. Men när jag vann till exempel 30.000 kronor på ett bet, så nöjde jag ju mig inte. Då intalade jag mig själv att använda dessa 30.000 kronor ännu mer aggressivt för att vinna massa mer. Men det funkade ju aldrig. Jag spelade alltid bort alla vinster lika snabbt som de kom in. Det var så fruktansvärt. Det går helt enkelt inte att komma vinnande ur ett spelmissbruk när man är spelberoende. Jag tror förresten att det aldrig finns några vinnare när det handlar om spel. Alla är förlorare. Pengarna som jag har spelat bort under alla dessa år är det som gör minst ont. Det gör mer ont att ha förlorat ett decennium av sitt liv med större delen av sin tankeverksamhet fastkörd i speltankar och ångest. För att inte tala om smärtan av att jag under samma period har spelat bort två långa kärleksförhållanden, samt många vänner. Jag svek mina två senaste sambos genom lögner för att upprätthålla mitt spelande. Jag orkade inte vara social med mina vänner - jag tänkte mest på spel, spel och spel. Och jag hade ju aldrig heller några pengar att kunna använda till nöjen eller liknande, då varenda krona jag hade satsades på bettingen. Jag har dock aldrig stulit något för att finansiera mitt spelmissbruk, men jag kan förstå alla spelmissbrukare som även har korsat den gränsen. Men jag har sårat många människor på andra sätt än ekonomiska. Det gör ont som fan. Men livet måste gå vidare. Man måste acceptera sin situation och försöka se positivt för att må bra framöver. Man kan ju bara påverka framtiden och får försöka lära sig av det som har varit helt enkelt. Idag skäms jag inte över att vara spelberoende. Jag är öppen för de allra närmaste i min omgivning. Men jag har ännu inte tagit steget fullt ut genom att få professionell hjälp. Jag är övertygad om att jag behöver det. Jag börjar känna mig mer och mer mogen att träffa andra människor som också är spelberoende, i form av stödgrupper likt Anonyma alkolister och så vidare. Jag har till och med börjat leka med tanken på att prata med en psykolog. Jag har skämts nåt enormt över min situation. Jag har varit livrädd att avslöjas. Nu varken skäms eller fruktar jag att bli avslöjad. Det är därför jag börjar bli mogen att ta steget fullt ut och träffa andra likasinnade i verkligheten. Jag har inte ens vågat tänka tanken förens det senaste halvåret, eftersom jag verkligen inte vill att andra människor ska veta att just jag är spelmissbrukare. Man är inte stark ensam. Man är ju dock inte starkare än vad man gör sig till. Jag har genomfört en del internetbaserade behandlingar mot spelmissbruk och spelberoende, de har varit väldigt bra. Jag kan rekommendera "Spelfrihet tillsammans". Alla behandlingar är helt anonyma, smidiga, kostnadsfria och väldigt givande. Hur som helst så mår jag så underbart bra idag. Det känns som att mitt vuxna liv började när jag fick kontroll över spelmissbruket och kontroll över hela skuldberget. Jag önskar att ni alla som kämpar i dagsläget fortsätter att kämpa på - för det blir bättre. Jag lovar. Livet blir alldeles underbart när man kan andas utan ångest, och med en genuin känsla av glädje till både stort och smått. Man vaknar på något sätt. Det är svårt att sätta ord på hur skönt det är att leva ett liv utan större bekymmer. Livets alla övriga hinder känns pyttesmå nu efter denna resa. Det vill jag att ni alla ska ta med er - vi blir superstarka när vi tar oss igenom låneträsket och får stopp på lånekarusellen för alltid! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vill bara dela med mig
Topp