- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Hej lånisar, nu behöver jag er hjälp. Min sambo har en kortkredit på 30 000 kr som han tog för att hjälpa mig för några år sedan. Den kostar i ränta 600kr/mån och det är det jag har klarat av att betala varje månad. Nu kan jag betala lite mer men min sambo vill ta bort hela den krediten genom att jag lånar själv 30 000kr men jag kommer inte att få lån (och vill inte använda Svea krediten jag har till det). Då vill han istället låna själv och brtala tillbaka hela krediten och sedan betalar jag av det lånet han tagit. Problemet är "bara" att han nu i mars fått anmärkning i sin uc om missbrukat kontokort. Ni vet det var pga mig, Ikanobanken spärrade mitt och hans Ikeakort och rapporterade till Uc.
Så min fråga är vilket lån kan min sambo ta med en anmärkning om missbrukat kontokort? Är det kört för lån som tar Uc? Han har haft lätt att få lån innan anmärkningen. Jag vet inte hur hans score ser ut men han har ordnat ekonomi, inga konstigheter alls förutom att jag ställde till det med en anmärkning
Ca 4 ff, inget skuldsaldo, inga andra anmärkningar, inkomst ca 460 000kr/år, blanco ca 250 000 inkl krediten
Vad tror ni? Om han söker via Axo finance, de tar väl inte uc eller? Han har tidigare lånat via Lendo och Ica banken.
Hur bedömer ni chansen att få lån med uc med anmärkning om missbrukat kontokort?
Var är bäst att söka lån på 30 000kr med minst 5 år återbetalningstid?
Så min fråga är vilket lån kan min sambo ta med en anmärkning om missbrukat kontokort? Är det kört för lån som tar Uc? Han har haft lätt att få lån innan anmärkningen. Jag vet inte hur hans score ser ut men han har ordnat ekonomi, inga konstigheter alls förutom att jag ställde till det med en anmärkning
Ca 4 ff, inget skuldsaldo, inga andra anmärkningar, inkomst ca 460 000kr/år, blanco ca 250 000 inkl kreditenVad tror ni? Om han söker via Axo finance, de tar väl inte uc eller? Han har tidigare lånat via Lendo och Ica banken.
Hur bedömer ni chansen att få lån med uc med anmärkning om missbrukat kontokort?
Var är bäst att söka lån på 30 000kr med minst 5 år återbetalningstid?