Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilket lån? 30 000kr med minst 5 år återbetalningstid?

Hej lånisar, nu behöver jag er hjälp. Min sambo har en kortkredit på 30 000 kr som han tog för att hjälpa mig för några år sedan. Den kostar i ränta 600kr/mån och det är det jag har klarat av att betala varje månad. Nu kan jag betala lite mer men min sambo vill ta bort hela den krediten genom att jag lånar själv 30 000kr men jag kommer inte att få lån (och vill inte använda Svea krediten jag har till det). Då vill han istället låna själv och brtala tillbaka hela krediten och sedan betalar jag av det lånet han tagit. Problemet är "bara" att han nu i mars fått anmärkning i sin uc om missbrukat kontokort. Ni vet det var pga mig, Ikanobanken spärrade mitt och hans Ikeakort och rapporterade till Uc.
Så min fråga är vilket lån kan min sambo ta med en anmärkning om missbrukat kontokort? Är det kört för lån som tar Uc? Han har haft lätt att få lån innan anmärkningen. Jag vet inte hur hans score ser ut men han har ordnat ekonomi, inga konstigheter alls förutom att jag ställde till det med en anmärkning :( Ca 4 ff, inget skuldsaldo, inga andra anmärkningar, inkomst ca 460 000kr/år, blanco ca 250 000 inkl krediten
Vad tror ni? Om han söker via Axo finance, de tar väl inte uc eller? Han har tidigare lånat via Lendo och Ica banken.

Hur bedömer ni chansen att få lån med uc med anmärkning om missbrukat kontokort?

Var är bäst att söka lån på 30 000kr med minst 5 år återbetalningstid?

Frogtail, dock på 3 år. Vet inte om det finns någon som har på längre återbetalningstid utan UC?

Men vad är tanken med ett nytt lån? Att få bort det från UC? Kreditkort brukar väl ha en ränta på strax över 15%, tror inte det blir bättre villkor hos någon som sysslar med microlån...

Axo tar UC så det är inte aktuellt och håller med turnaround det enda alternativet är Frogtail (och Onea på 24månader) men max på 3 år och sedan har de "personlig ränta som bestäms efter en enkel kreditprövning och den exakta månadskostnaden kommer du att se på skärmen medan din ansökan behandlas. Frogtail erbjuder idag en årsränta mellan 9,9% och 39,00% på lån med 2 till 3 års återbetalningstid". Så jag vet inte vilken räntesats din man hamnar på men jag undrar om det inte lönar sig bättre att ha kvar den kredit ni har idag och du betalar mer på den som du skriver för att bli av med den fortare.

Tack för era svar. Han vill inte ha krediten kvar och säger att det skulle kännas bättre för honom att avsluta den genom att ta lån. Han tänker inte på räntor och sånt. Jag kan max betala 1200kr/mån så det tar ett tag att betala tillbaka. Frogtail känns inte så seriöst, men har ingen erfarenhet av dem men är rädd att hamna i ngt bolag som är som Vivus eller Onea.

Är det helt kört att låna med uc?

Jag hoppas att han går med på att ha krediten kvar istället för att låna. Det känns som att det bara kommer att bli lån med hög ränta!

Funderar på att ringa Norwegian bank och fråga hur de ställer sig till anmärkning om missbrukat kontokort?

Avida krediten, Svea speciallån, WebFinance, Bluestep privatlån kan ni titta på också.

Ngn som lånat via Advisa? Så här står det: "Även om du har betalningsanmärkningar lönar det sig alltid att jämföra lån. Gör som 207 292nöjda kunder och jämför ränta från flera banker genom Advisa. Du får snabbt svar och det är helt kostnadsfritt."?

BN godkänner inte betalningsanmärkningar så det är ingen idè att kontakata dem
Men det är inte betalningsanmärkning han har utan anmärkning om missbrukat kontokort. De kanske inte gör skillnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp