Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilket inkassobolag tycker ni är bäst och varför?

Hej på er!

Vi håller just nu på att förhandla med olika bolag som ska få uppdrag att till en början hantera våra inkassokrav (som vi förhoppningsvis inte behöver använda allt för ofta).

Därför tänkte vi fråga er som användare vad ni tycker om de olika bolagen som finns på marknaden, och vilka ni tycker hanterar inkassofrågor bäst. Motivera gärna varför, det är ju olika perspektiv på vad "bäst" är.

Vi har hela tiden som ambition att utveckla Savelend i samarbete med er användare och denna fråga är ett led i detta så passa på nu att vara delaktig i processen så att vi kan göra en bättre tjänst!

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
info@savelend.se

Helt klart Gothia inkasso de är helt outstading. Hos dem kan du lägga ihop dina avbetalningsplaner så det blir en avbetalning per månad på fler ärenden. Du kan få avbetalning på längre tid om din ekonomi är hårt ansträngd och du inte kan betala så mycket per månad. Själv har jag en sammanlagd skuld på 17.000 hos dem på 4 olika lån betalar 1500/månad. Du kan också om det är extra svårt någon månad få betalningsfri månad det har jag fått.

Givetvis Gothia. Möjlighet till låga avbetalningar från 400:- och mer när man kan, dessutom trevlig och förstående personal som är tillmötesgående med alternativa uppgörelser med dubbel betalning månaden efter och liknande.

Självklart Gothia nummer ett för mig men går inte det så VKC inkasso eller kanske Intrum.

Gothia absolut. Humana och möjliga att föra en vettig diskussion med, vilket ju i längden är bäst för båda parter = avbetalningsplaner som går att följa vilket innebär att pengarna faktiskt kan betalas tillbaka. Vrångheter leder bara till svårigheter att lösa situationen och det vinner ingen på. Jag håller med övriga alltså :)

Håller med de övriga om att Gothia är bäst. Näst bäst Intrum. Sämst är Svea inkasso av de som jag haft att göra med.

Gothia

Gothia är så bra och trevliga men Intrum också trevliga svea har haft stora problem med de

Gunde vill också lyfta fram Gothia. Min skuld fördubblades av ett sms-lån (8000 kr). Detta till trots fick jag behålla samma månadsbetalning.

Gothia financial group bäst på marknaden till 100 procent
Deras proffsighet och humana tillmötesgående är helt outstanding!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp