Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken låneaktör är bäst för 500 000 kr?

hejsan, jag har en anhörig som vill hjälpa mig med lösa skulder. dock undrar vi vilken av de låneaktörer som ger störst chans för en beviljad lån på 500 000 kr? vem har flest låneaktörer som erbjuder 500 000 kr?

lendo?
advisa?

förutsättningarna för lån är goda hos min anhöriga. fast jobb, 32 000 kr inkomst samt inga förfrågningar.

okej, frågar är ju vilken av dem som har flest då? sambla ligger annars i topp i olika jämförelsesidor om låneaktörer

Man ska nog inte lita så mycket på jämförelsesidor – särskilt inte de som säger sig mäta kundreaktioner. Det är en del av PR-arbetet att försöka förmå sina kunder att gå in och ge högt betyg på de där. Och, ingen av låneförmedlarna borde ha särskilt höga omdömen på grund av att alla är väldigt envisa i sina försök att få dig att köpa andra tjänster än lån. Så, Lendo och Sambla och Zmarta försöker, enträget, att få dig att köpa tilläggsförsäkringar. De ringer, sms:ar, mejlar. ”Allt går under om du inte tecknar den här försäkringen för bara 499 i månaden!” Etc. Ok, jag kanske överdriver lite. Hursomhelst, värst av de tre stora är Sambla, och därför har de ganska dåligt rykte häromkring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp