Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilken Datum ska jag skriva på ???

Jag har fått min första betalningsföreläggande på måndag kväll. Nu är ingen post den 24,25,26.12 ! Så att jag kan först skicka kvitton på Fredag den 27.12.2013 till KFM !! Ska jag skriva datum på Kvitton 23.12 eller 26.12 eller 27.12 ???
Skulden betala jag på Fredag den 27.12 med en gång. Nu är bara bankdagar 27.12 och 30.12 , så jag hoppas allt komma i tid. Men vilken datum ska jag skriva på kvitton ?? Hinna de att meddela på måndag KFM att allt är betalt ?? Då 31. och 1.1.2014 är igen allt stängt.

Skriv inte på alls. Betala in skulden. Återkallas den avslutas ärendet om de inte återkallar får du en påminnelse av kfm. Den kan du skriva på. Om du ändå vill skriva på så brukar jag strunta i datum. Då sätter kfm samma datum som de fick föreläggandet på.

Ett annat alternativ är att du ringer och gör en telefonrådgivning så slipper du skicka in pappret.

Okej ! De ringer jag på Fredag Gothia att jag har betalt på Fredag.Har glömt en faktura över 212 kr och nu har jag fått KFM brev 212kr + 640kr :-( Hoppas bara att allt går bra med återkalla så att jag får ingen betalningsanmärkning !!

Du får ingen anmärkning så länge du inte skriver på pappren. Om du skriver på o skickar in ska du bestrida

Du menar att jag ska inte skriva på kvitton ? Ändå jag betala på Fredag ?

Skriver du under o skickar in på Fredag ska du under veckan efter bestrida till kfm

Då bestrida jag per E-mail ? Eller jag betala på Fredag och skicka ingenting. Stämmer det så ? Eller? Man är det jobbig med alla grejer. Usch !!!!

Förstår inte vad som är så jobbigt. Antingen skriver du på eller inte. Gothia kommer ändå återkalla ärendet

Spelar det ingen roll hur hon gör angående summan på 640:- då? Om hon struntar i att bestrida måste hon ju åtminstone betala den summan också. Behöver hon det även om hon bestrider och betalar direkt?

Kan man tjäna 640:- bör man ju göra det. Någon som vet vad som gäller?

Angående datumet är det skit samma. Skriv vad du vill. Huvudsaken är att det är inom ramen och att dom får in det, så är dom väl nöjda. Skriv 24:e och rita en tomte bredvid :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp