Ett billån är väl "lättast" få igenom om du handlar via bilfirma då bilen blir säkerhet. Lånar du direkt av bank först blir det vanligt blankolån.Tjenna!
Som ovanstående fråga lyder. Vilken bank är enligt era erfarenheter ”lättast” att få igenom ett bilån hos.
Eller det kanske är lika svårt/lätt hos alla?
Tacksam för svar
Mvh,
Tack för svar! Men har läst på och förstått att bilen väger in som en säkerhet för banken. Men tänker mer på vilka av dessa banker som det är lättast att få lån utav?Ett billån är väl "lättast" få igenom om du handlar via bilfirma då bilen blir säkerhet. Lånar du direkt av bank först blir det vanligt blankolån.
Jag minns att jag hade skulder på 678k och typ 22 ff och fick ett billån via dnb finans men detta var för 3 år sedan.Tack för svar! Men har läst på och förstått att bilen väger in som en säkerhet för banken. Men tänker mer på vilka av dessa banker som det är lättast att få lån utav?
Dnb har blivit mycket hårdare med kraven nu.Jag minns att jag hade skulder på 678k och typ 22 ff och fick ett billån via dnb finans men detta var för 3 år sedan.