Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

vilka skickar snabbast till kf?

Hej,

Jag undrar vilka lån som går snabbast från sen betalning till inkasso och sedan till kf.
Varför jag undrar är för att i början på nästa år släpper jag ca 1 miljon men jag vill försöka se till att kunna få skatteåterbäringen i april innan en löneutmätning börjar så vilka lån bör jag prioritera? Någon som har nån erfarenhet av lånen jag har? Och tar det längre tid för stora lån att gå hela vägen till kf eller storleken på lånet kanske inte spelar någon roll?

Remember stort lån
Avida stort lån
bn stort lån
bn kreditkort
betallkoll
collector kreditkort
extralånet
slantar
pluskan
klarna
fairlo
happycash
ferratum
easycredit

BN (kredit och lån) skickade till inkasso efter tre månader.
Klarna släppte också efter tre påminnelser.
Slantar har fortfarande inte skickat för mig fastän jag släppte för snart ett år sen.
Extralånet tog två månader, först inkasso en månad.
Ferratum släppte efter två påminnelser till inkasso, och inkasso efter en månad till KFM.

EasyCredit var väldigt snabba att skicka till inkasso när jag halkade efter där. Det är de enda jag kan yttra mig om då jag inte haft de andra.

Av inkassobolagen är det Svea och Intrum som skickar snabbt!

Genom bestridanden kan det säkert fördröjas så pass länge, kan dock vara bra att veta att det påverkar möjligheter till skuldsanering

Tack för svaren, nej jag kommer inte bestrida nånting då skuldsanering är nåt jag kommer söka senare .

Collector Betalkoll 4 månader +
Easycredit 3 månader
Klarna 4 månader
Extralånet 3 månader.

Inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp