Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilka inkasso är bra att ha att göra med

Ska jag vara ärlig finns inga bra/dåliga inkasso. Det finns däremot bra/dåliga handläggare. Får man en kass deal kan man ofta fortsätta trycka på och kanske hamna hos någon annan som har en helt annan inställning. Intrum tycker ju de flesta här illa om men där har jag min bästa erfarenhet någonsin så jag tycker detta är svårt.
Håller helt klart med dig här. Tråkigt bara att alla inte kan jobba någorlunda lika.
Och jag har tvärtemot angående Intrum, de har varit bedrövliga i mitt ärende. Tänk så olika de kan vara :axelryck::thinking:

Håller helt klart med dig här. Tråkigt bara att alla inte kan jobba någorlunda lika.
Och jag har tvärtemot angående Intrum, de har varit bedrövliga i mitt ärende. Tänk så olika de kan vara :axelryck::thinking:
Hahaha du ser.

Mitt ferratum 8600kr gick till alektum, dom ville dela upp på två månader men gick med på tre månader tillslut..... Inte bra

Ska jag vara ärlig finns inga bra/dåliga inkasso. Det finns däremot bra/dåliga handläggare. Får man en kass deal kan man ofta fortsätta trycka på och kanske hamna hos någon annan som har en helt annan inställning. Intrum tycker ju de flesta här illa om men där har jag min bästa erfarenhet någonsin så jag tycker detta är svårt.
Så sant

Nja! Håller inte med där. Isådana fall är alla urusla på Alektum? Gothia och B2 impact (gamla Sileo) är schyssta och kan erbjuda avbetalningar på 24mån medans Alektum som MAX sträcker sig till 9mån oavsett hur ”trevlig” handläggare du talar med.

Bra:

Intrum
Svea
Sileo
Sergel
Axaktor
PRA

Inte bra:

Gothia
Alektum

Hej.

Jag har lån hos:
Norwegian 150k
Fairlo 50k
Morrow Bank 255k
Avida Kredit 100k
GFMoney 30k
Merax 13k
Flexkontot 15k

Jag lär inte kunna betala hos ett gäng här.
Vilka är bra att låta hamna hos inkasso?
Hur gör jag för att hela lånet går till inkasso - bara inte betalar på 2-3mån?

Skulle säga att Lowell är absolut värsta tänkbara.
Dom flesta brukar vara tillmötesgående och intresserad av att hitt hållbara lösningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp