Vart har du skulder? Lättare om du berättar så kan vi hjälpa dig lättare eftersom att företagen ofta redan sedan innan bestämmer vart de ska skicka vidare och det brukar dessutom köra på samma inkassobolag.Då jag lär hamna där närmsta tiden framöver är jag nyfiken vilka som går att få någorlunda ok avbetalningar med.
Se mitt tidigare inlägg. De lite mindre kända har jag förklarat vart de kommer ifrån. Men okej:
Bra inkassobolag: Legalis Inkasso, Billecta,Svea Inkasso,Sergel Inkasso
Medelbra inkassobolag: Partner Inkasso,Nanokredits egna inkasso,BFM Inkasso (Merax egna inkasso),Canoxa Inkasso (38:ans egna inkasso), Cashrepublics egna inkasso,Partner inkasso,Viaconto Inkasso,Intrum.
URUSLA inkassobolag (där det är så otroligt uselt och sjukt att man inte ens tror det finns så oseriösa företag på denna planet), ej i ordning: Alektum, Versur Inkasso, Fortnox,Gothia Inkasso
Vart har du skulder? Lättare om du berättar så kan vi hjälpa dig lättare eftersom att företagen ofta redan sedan innan bestämmer vart de ska skicka vidare och det brukar dessutom köra på samma inkassobolag.
Dålig på de överst men SEB har ju sin egna avdelning och betalar man inte där skickar de väl betalningsförelägganden till kronofogden? Har du avbetalningsplan hos dem? Den avdelningen brukar vara förstående iallafall och lägger upp en plan som passar dig.De här har jag det är främst kontokrediterna jag är orolig för.
SEB 75000
Nordea 100 060
Remember 340 000
Avida Finans 200 000
Marginalen 175 000
Santander 160 000
Collector 90 000
Credento 50 000
Kontokrediter
Betalkoll 50 000
Klarna 53 000
Credway 30 000
Easycredit 20 000
Credigo 20 000
Risicum 50 000
Ferratum 20 000
Vivus 15 000
SMSpengar 10 000
Lumify 16 000
Daypay 2000
Fairlo 10 000
Dålig på de överst men SEB har ju sin egna avdelning och betalar man inte där skickar de väl betalningsförelägganden till kronofogden? Har du avbetalningsplan hos dem? Den avdelningen brukar vara förstående iallafall och lägger upp en plan som passar dig.
Avida har sin egna interna inkasso, de brukar vara ganska förstående. Har inte nämnt dem då jag listade alla då jag egentligen inte tycker någonting om dem då då jag hade dem för kort tid för att bedöma. Collector och Betalkoll kör väl sin egna? De brukar vara lite snurriga med belopp, datum osv.
Klarna brukar som sagt släppa till legalis.
Credway,Easycredit och Credigo brukar släppa till gothia.
Risicum vet jag inte. Ferratum brukar släppa till Axactor
Vivus släpper till Arvato Finance (Gothia), smspengar släpper till Arvato Finance (Gothia) samma med Lumify.
Daypay släpper till Partner Inkasso.
Fairlo minns jag inte riktigt de kör mycket från sin egna avdelning men hört att det är något annat företag inblandat också ibland i vissa fall?
Om jag räknar ihop det rätt har du skulder som kommer gå till Gothia i dagsläget på omkring 111 000 (!) det vill man inte ha. Satsa på att få ner iallafall 1-2 av lånen som kommer släppa till gothia. Gothia kommer pressa dig att betala mycket och med din skuld kommer de väl föreslå 7000-9000 i månaden typ och har du en hyfsad inkomst kommer de hota med kronofogden och utmätning.
Hör av dig om du har frågor. Önskar dig all lycka!