Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vilka har bil här?

Har bara en fundering...
Jag har inte haft en bil på flera år och självklart får man många kommentarer från släkt och kollegor. Men bara att ha bil är stressande pga ekonomin.

Hur ser det ut för er andra?

Ingen bil här heller. Alldeles för dyrt att ha bil här i Stockholm när man lever på minimum :/.
Får bli bil när man är skuldfri helt enkelt.

Och ja, jag får också många frågor varför man inte köper bil.

Jag har en privatleasad bil. Den stressar mig inte då företaget mer eller mindre betalar den tack vare hög milersättning i tjänsten och allt ingår såsom service och däckbyten.

Jag har tjänstebil. Bor i centrala Göteborg och hade jag inte behövt bil i jobbet så skulle jag aldrig skaffa en privat oavsett hur mycket pengar jag har. Det finns hur många bilpooler som helst att hyra av här runt i kring, när man vid enstaka tillfällen behöver bil.

Jag har tjänstebil. Bor i centrala Göteborg och hade jag inte behövt bil i jobbet så skulle jag aldrig skaffa en privat oavsett hur mycket pengar jag har. Det finns hur många bilpooler som helst att hyra av här runt i kring, när man vid enstaka tillfällen behöver bil.

Exakt & ja anser att ja gjorde ett ”bra drag” då jag gick med i Sunfleet precis innan jag fick min första anmärkning. Dom tog UC om inte ja minns fel & jag betalar den lägsta månadsavgiften.
Inom en radio av 150m, så finns det 2 Sunfleet bilar uppställda... :)

Jag har bil, har väl egentligen inte råd men mina arbetstider och livssituation gör att jag är beroende av den tyvärr.
Pendlar ca 4 mil om dagen. Bor utanför Stockholm.

Har tjänstebil. Stressar mig inte, och dessutom driver den upp min deklarerade inkomst med 60,000 om året.

Har bara en fundering...
Jag har inte haft en bil på flera år och självklart får man många kommentarer från släkt och kollegor. Men bara att ha bil är stressande pga ekonomin.

Hur ser det ut för er andra?
Jag har bil, måste ha det då jag bor på landet utanför Sthlm med usla kollektiva förbindelser. Dom har räknat med det i min skuldsanering, så jag får ”behålla” 3500kr/månad extra för att ha råd med bensin till o från jobbet.

Jag har inte bil ser inte behovet.. Åker taxi 3-4 gånger i veckan.

Det är inte så illa som det låter. Vi har fastpris i Malmö (ca 69 spänn runt om hela stan) förutom på helgerna och då skjutsar någon mig. Det innebär att det är avsevärt mycket billigare än att ha en bil.

Vägrar cykla.

Men vi har fått in några sparkcyklar nu. Dom är fan över hela stan. Men vete fan om det hade sett normalt att en 110kg karl åker runt på en sån

Jag tillhör även de som har bil. Med dålig kollektivtrafik så är det tyvärr ett måste. Men de senaste två åren så har bilen rullat ca 4 000 mil i både jobb och privata resor, jag ser inte att kollektivtrafiken kan vara lika flexibla som bilen även om det såklart är billigare - men någon prioritet måste ju göras och jag valde bilen så länge den ryms inom budgeten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp