Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vilka är de bästa förutsättningarna för att bli beviljad en skuldsanering hos KMF?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cookie" data-source="post: 260730" data-attributes="member: 6354"><p>Jag är glad att ha hittat detta forum och det finns många historier som jag kan relatera till. Har skött min ekonomi uruselt efter en skilsmässa och perioder utan arbete. </p><p></p><p>Jag skulle vilja veta vilka s(dvs. vad bör jag göra) om är de bästa förutsättningarna för att bli beviljad en skuldsanering hos KMF?</p><p></p><p>Ska ge er lite egen bakgrund, jag släppte de skulder som ligger hos inkassobolagen i juni då ekonomin knappt har gått ihop. Leva på mindre än existensminimum under en längre tid är bra på själen. </p><p></p><p>I efterhand gällande min ekonomiska situation så skulle ha släppt skulderna redan för tre år sedan och låtit dessa gå till KMF. Det är lätt att vara efterklok och att stoppa huvudet i sanden som jag har gjort är inte en god lösning. I juni satte jag mig och sammanställde varje skuld, räknade ut effektiva räntor, försökte förhandlade med inkassobolagen (som inte föll ut väl) och har numera bra koll på min ekonomi. Har också berättat om läget för min sambo som är och har varit en otroligt fint stöd. Han sa till mig redan för tre år (då min ekonomi var kraschad) att jag skulle släppa skulderna och låta dessa gå till KMF. För hur stor var sannolikheten att jag skulle hinna betala tillbaka mina skulder? Noll med facit i efterhand.</p><p></p><p>Hade för tre år sedan längre skulder än vad jag har idag då mitt skuldsaldo uppgår till 1 000 000 sek och där inte en skuld till mina föräldrar inräknad på 220 000 sek. Mina föräldrar försökte hjälpa mig med ett samlingslån under 2018 för att röja bort de värsta krediterna. Efter en period av arbetslöshet så var man tillbaka i samma dåliga situation, nya lån för att betala andra lån, räkningar, shoppa bort min ångest och vara allmänt ekonomisk oansvarig. I efterhand önskar jag att mina föräldrar aldrig skulle ha hjälpt mig.</p><p></p><p>Första delgivningskvittot hos KMF kom i fredags så nu är processen igång och hoppas att kunna bli beviljad en skuldsanering senare i år så ser man ett slut. Innan löneutmätning blir ett faktum så betalar jag av små krediter för att få rent bord som och att dessa små lån inte ska stöka längre fram.</p><p></p><p>Något som också är lite humor i sammanhanget är att jag aldrig har tjänat så bra (dvs. lön) och inte haft så lite pengar kvar på mitt lönekonto efter räkningarna är betalada. Arbetar idag som jurist konsult och ska eventuellt påbörja ett nytt konsult uppdrag inom bank-och finanssektorn. Där jag verkligen hoppas att löneutmätning och kommande skulder hos KMF inte kommer ställa till det alltför mycket. Att konsultfirman som jag arbetar för kännedom om min ekonomiska situation tror jag inte spelar så stor roll, utan det är väl eventuellt kunden (dvs. de som jag arbetar för). Det som jag har hittat om skulder hos KMF, är att tjänstemän som förmedlar finansiella produkter inte får ha aktiva skulder på över 100 000 sek hos KMF. Finns det någon annan som är klok i ämnet så hojta till ?</p><p></p><p>Allt gott / Cookie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cookie, post: 260730, member: 6354"] Jag är glad att ha hittat detta forum och det finns många historier som jag kan relatera till. Har skött min ekonomi uruselt efter en skilsmässa och perioder utan arbete. Jag skulle vilja veta vilka s(dvs. vad bör jag göra) om är de bästa förutsättningarna för att bli beviljad en skuldsanering hos KMF? Ska ge er lite egen bakgrund, jag släppte de skulder som ligger hos inkassobolagen i juni då ekonomin knappt har gått ihop. Leva på mindre än existensminimum under en längre tid är bra på själen. I efterhand gällande min ekonomiska situation så skulle ha släppt skulderna redan för tre år sedan och låtit dessa gå till KMF. Det är lätt att vara efterklok och att stoppa huvudet i sanden som jag har gjort är inte en god lösning. I juni satte jag mig och sammanställde varje skuld, räknade ut effektiva räntor, försökte förhandlade med inkassobolagen (som inte föll ut väl) och har numera bra koll på min ekonomi. Har också berättat om läget för min sambo som är och har varit en otroligt fint stöd. Han sa till mig redan för tre år (då min ekonomi var kraschad) att jag skulle släppa skulderna och låta dessa gå till KMF. För hur stor var sannolikheten att jag skulle hinna betala tillbaka mina skulder? Noll med facit i efterhand. Hade för tre år sedan längre skulder än vad jag har idag då mitt skuldsaldo uppgår till 1 000 000 sek och där inte en skuld till mina föräldrar inräknad på 220 000 sek. Mina föräldrar försökte hjälpa mig med ett samlingslån under 2018 för att röja bort de värsta krediterna. Efter en period av arbetslöshet så var man tillbaka i samma dåliga situation, nya lån för att betala andra lån, räkningar, shoppa bort min ångest och vara allmänt ekonomisk oansvarig. I efterhand önskar jag att mina föräldrar aldrig skulle ha hjälpt mig. Första delgivningskvittot hos KMF kom i fredags så nu är processen igång och hoppas att kunna bli beviljad en skuldsanering senare i år så ser man ett slut. Innan löneutmätning blir ett faktum så betalar jag av små krediter för att få rent bord som och att dessa små lån inte ska stöka längre fram. Något som också är lite humor i sammanhanget är att jag aldrig har tjänat så bra (dvs. lön) och inte haft så lite pengar kvar på mitt lönekonto efter räkningarna är betalada. Arbetar idag som jurist konsult och ska eventuellt påbörja ett nytt konsult uppdrag inom bank-och finanssektorn. Där jag verkligen hoppas att löneutmätning och kommande skulder hos KMF inte kommer ställa till det alltför mycket. Att konsultfirman som jag arbetar för kännedom om min ekonomiska situation tror jag inte spelar så stor roll, utan det är väl eventuellt kunden (dvs. de som jag arbetar för). Det som jag har hittat om skulder hos KMF, är att tjänstemän som förmedlar finansiella produkter inte får ha aktiva skulder på över 100 000 sek hos KMF. Finns det någon annan som är klok i ämnet så hojta till ? Allt gott / Cookie [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vilka är de bästa förutsättningarna för att bli beviljad en skuldsanering hos KMF?
Topp