Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Viaconto + Vivus, missbrukad kredit?

Hej.

Jag undrar om någon av dessa ger utslag för missbrukad kredit om man släpper dem till inkasso?

Såg att Vivus nämligen syns på UC.

Tacksam för svar.

Även gärna input om var de hamnar och huruvida tillmötesgående dessa bolag är med avbetalningsplaner.

Hej.

Jag undrar om någon av dessa ger utslag för missbrukad kredit om man släpper dem till inkasso?

Såg att Vivus nämligen syns på UC.

Tacksam för svar.

Även gärna input om var de hamnar och huruvida tillmötesgående dessa bolag är med avbetalningsplaner.
Varken viaconto eller virus ger missbrukad kredit, vet av egen erfarenhet. Viaconto hamnade förut hos viacontos egna inkasso men sedan i våras hamnar det hos Gothia.
Vivus däremot kör på eget "inkasso" och mitt tips till dig är att betala detta så snabbt du kan då det inte går att prata med dessa. Dom är allt utom tillmötesgående, rätt otrevliga och har svårt att förstå när man säger att man får lön den 25:e och kan betala då - "nej vi emotser betalning omgående".

Varken viaconto eller virus ger missbrukad kredit, vet av egen erfarenhet. Viaconto hamnade förut hos viacontos egna inkasso men sedan i våras hamnar det hos Gothia.
Vivus däremot kör på eget "inkasso" och mitt tips till dig är att betala detta så snabbt du kan då det inte går att prata med dessa. Dom är allt utom tillmötesgående, rätt otrevliga och har svårt att förstå när man säger att man får lön den 25:e och kan betala då - "nej vi emotser betalning omgående".
Ok, men är du fortfarande helt säker på Vivus, att de inte ger utslag för missbrukad? Jag menar, de syns ju numer på UC vilket de inte gjort tidigare av mig egen erfarenhet. Stort tack för svar förresten.

Ok, men är du fortfarande helt säker på Vivus, att de inte ger utslag för missbrukad? Jag menar, de syns ju numer på UC vilket de inte gjort tidigare av mig egen erfarenhet. Stort tack för svar förresten.
Yes är helt säker. Syntes på uc hos mig också och jag bollade med dom i ca. 3 månader efter förfallodatum hos inkasso utan att något hände, för de tar ju creditsafe på dig när du ansökte om krediten

mitt lån på Viaconto gick till partner inkasso i måndags och fick avbet inget anmärkning än!

Kan svara för Viaconto bara och där fick man ingen missbrukad kredit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp