Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Viaconto uppsägning

Hej!

Jag ligger efter med 2 fakturor just nu, och såg att krediten brukar sägas upp efter 2 månader.
Hört någonstans att det går till viaconto inkasso eller något efter detta, men får man en anmärkning / missbrukning av krediter, eller dylikt ifall det går till inkasso?

Jag har möjligheten att betala dom 2 förfallna fakturorna, men är nyfiken ifall det finns en risk att dra på såg något sådant ifall jag inte hade betalat, har andra fakturor jag skulle behöva prioritera då jag varit sjuk den senaste månaden, och min lön är inte så perfekt just nu.

Ingen missbrukad kredit.

Nej, det är ingen fara. tog dessutom en massa tid innan de skickade till inkasso och kredit sades upp.

Ingen missbrukad kredit, de gav en massa chanser att betala av allt innan de gick till inkasso. Och väldigt smidiga och göra en betalnings plan med, sa bara vilken summa jag kunde betala så blev det så :tummen:

Mitt viaconto gick till partner inkasso. Skuld på ca 5000kr fick avbetalning på 600kr/mån. Skulden minskade också, ingen missbrukad kredit.

Mitt ärende gick till Viacontos interna (egna inkassoavdelning) betalar 500 i månaden på en skuld som landade på runt 5700. Då var lånet bara på 3000, riktigt dyra att och göra med! Men sköter man sig kan man få betalningsfri månad eller reducerat belopp,de är ganska snälla ändå dvs. Jag hade släppt till inkasso om jag var låntagare här då de beviljar cirka 500 i månaden istället för att betala runt 800 som jag gjorde.

Mitt ärende gick till Viacontos interna (egna inkassoavdelning) betalar 500 i månaden på en skuld som landade på runt 5700. Då var lånet bara på 3000, riktigt dyra att och göra med! Men sköter man sig kan man få betalningsfri månad eller reducerat belopp,de är ganska snälla ändå dvs. Jag hade släppt till inkasso om jag var låntagare här då de beviljar cirka 500 i månaden istället för att betala runt 800 som jag gjorde.
Så egentligen bättre med inkasso om man inte kan betala av hela skulden ändå?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp