Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

VARNING VISMA AMILI AB

Har löneutmätning sedan fler år tillbaka. Loggade i morse in på mitt konto och ser att Visma dragit pengar från mitt konto? Genom open banking..

Kontaktade dem och det var en skuld från 2022 som jag hade betalt in påstod hon.
Jag har inte betalat in någon räkning från 2022. De har alltså gått in och själva lagt in detta på något vis. Hon jag pratade med menade på att det var omöjligt, så skulle de aldrig göra.

Jag vet att jag inte har lagt in en räkning på 341kr i natt när jag sov för en faktura från 2022... det fanns tom ett referensnummer med, därav att hon kunde se vilken faktura "jag" hade betalt.

Jag sa att jag skulle polisanmäla detta, varpå idioten svarade att det finns inget att polisanmäla då jag har betalat in pengar till dem på en skuld... så pengarna är deras.
Men dem kan ju inte ha rätt att själva gå in och lägga till saker och dra pengar? De får pengar genom min utmätning.

Har någon annan vart med om detta?
Det är ju helt galet?? Hur kan det ha blivit såhär att någon bara kan gå in och plocka pengar från mitt konto? Jag har utmätning, då är varenda krona viktig.

Senast ändrad:
Har löneutmätning sedan fler år tillbaka. Loggade i morse in på mitt konto och ser att Visma dragit pengar från mitt konto? Genom open banking..

Kontaktade dem och det var en skuld från 2022 som jag hade betalt in påstod hon.
Jag har inte betalat in någon räkning från 2022. De har alltså gått in och själva lagt in detta på något vis. Hon jag pratade med menade på att det var omöjligt, så skulle de aldrig göra.

Jag vet att jag inte har lagt in en räkning på 341kr i natt när jag sov för en faktura från 2022... det fanns tom ett referensnummer med, därav att hon kunde se vilken faktura "jag" hade betalt.

Jag sa att jag skulle polisanmäla detta, varpå idioten svarade att det finns inget att polisanmäla då jag har betalat in pengar till dem på en skuld... så pengarna är deras.
Men dem kan ju inte ha rätt att själva gå in och lägga till saker och dra pengar? De får pengar genom min utmätning.

Har någon annan vart med om detta?
Det är ju helt galet?? Hur kan det ha blivit såhär att någon bara kan gå in och plocka pengar från mitt konto? Jag har utmätning, då är varenda krona viktig.
Hur har det gått? Har du luskat ut vad det var som hände

Nej, banken kan se att det gjorts en betalning, dem kunde inte stoppa den.
När jag pratade med inkasso sa dem att det var omöjligt att dem kunde dra pengar från mitt konto.

Jag kan inte förstå hur en räkning på 341kr bara kunde dras den 25. Det är så märkligt.
En räkning från 2022, som dras den 25.
Bara det är märkligt att det dras den 25. Jag har alltid haft lön 27 så lägger aldrig in någon innan dess med anledning av det heller.

Jag får tänka att det var väl bra att en gammal skuld betalades, sen får jag hoppas att det aldrig händer igen.
Fattar verkligen inte hur det gått till bara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp