Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Varning för Lumify!

En STOR FET varning är härmed utfärdad till Lumify. Är tre dagar sen med inbetalning (förfallo den 22:a) och är i färd med att betala när jag upptäcker att Lumify påfört en avgift de kallar ”förlängningsavgift” på hutlösa 895 kr. Denna avgift står inte nämnd varken i mitt personliga kreditavtal eller i deras allmänna villkor. Någon som varit med om detta? Vad är det för jävla avgift de syftar på?

Förlängningsavgiften är väl någonting man betalar första gången man ska betala med minsta belopp? Har för mig att den smäller på första gången och sen resterande betalningar är det endast ammortering och ränta.

Jag är 2 dagar sen och fakturan gick upp 1999 kr.. Men jag tror att betalar man ursprungligt belopp bara så när det bokförts på Dina sidor kommer lånet reggas som återbetalt el förlängt om du bara betalar förlängningsavgiften.

Jag är 2 dagar sen och fakturan gick upp 1999 kr.. Men jag tror att betalar man ursprungligt belopp bara så när det bokförts på Dina sidor kommer lånet reggas som återbetalt el förlängt om du bara betalar förlängningsavgiften.

Juste, jag minns nu när du säger det att detta hände en gång för mig att fakturan blev väldigt hög på bara en dag trots att jag hade skickat in betalning redan på ursprungliga beloppet, varpå jag fick detta svaret.

"När man passerar ens förfallodatum så börjar system att räkna med den månaden du har missat och den månaden som kommer mot ditt nästkommande förfallodatum och är varför det kan se dubble ut. Din betalning är tillräcklig för att täcka din lägst att betala så du kommer inte behöva ora dig"

Dyra satan är dom i vilket fall...2000 spänn för att låna 12000 i månan.

Verkligen, har totalt 15K i dagsläget, minsta att betala är 4K.. Dock är min förlägningsavgift "endast" 495kr. Var dyrare för mig förut trots mindre belopp i lån, får man rabatt som stammis eller. :D

De är verkligen hiskeligt dyra. Easycredit, Credigo etc har iaf helt okej månadsränta som man har vant sig vid ligga på en viss nivå, sen så prövar man det här cutthroat företaget för första gången...

Jag har lånat 10 000kr där, fick betala 13500kr efter 40 dagar!

Tvungen att låta mitt lån gå vidare där dessutom, dröjmålsräntan ligger på 36% så mitt lån lär bli extremt dyrt tills jag kan slutlösa det förutsatt att det inte går rakt till inkasso. Ska bli intressant att se, enligt många andra är de väldigt sega på att skicka till inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp