Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför skiljer riskprognosen på min senaste UC kontra minuc?

Hej,

När jag tittar på min senaste UC via Kivra står det att jag har 58% risk.
När jag loggar in via minuc till kreditkollen står där 18.8%. Hur går detta ihop?

Betyget på minuc.se var på 17% innan jag igår gjorde en ansökan, nu ser jag att den uppdaterats till 18% - men att via UCn i Kivra står det 58%. Hur är det möjligt?

Hej,

När jag tittar på min senaste UC via Kivra står det att jag har 58% risk.
När jag loggar in via minuc till kreditkollen står där 18.8%. Hur går detta ihop?

Betyget på minuc.se var på 17% innan jag igår gjorde en ansökan, nu ser jag att den uppdaterats till 18% - men att via UCn i Kivra står det 58%. Hur är det möjligt?
Det var märkligt. Det omvända förstår jag att betyget är bättre på en ff än på minuc, då det på minuc ska vara motsvarande full uc. Om man då som förfrågare väljer borta vissa saker som kan påverka betyget negativt kan jag förstå att betyget blir bättre. Men att det är sämre på en ff förstår jag inte.

Tror kopian du har är en Micro uc eller vad det nu heter. Där har du alltid bättre betyg än på en full uc.

Okej missade det ingen aning då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp