Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Varför får jag inte låna mer?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eko" data-source="post: 284359" data-attributes="member: 6769"><p>Jag är <strong>30</strong> år gammal.</p><p></p><p>Tjänar ca <strong>30k/mån</strong> (fast jobb i flera år).</p><p></p><p>Sparar ca <strong>8k/mån.</strong></p><p></p><p>Har en lägenhet värd <strong>2 miljoner</strong> med en avgift på så lite som <strong>1,5k/mån.</strong></p><p></p><p>Har <strong>700k</strong> vid sidan om och har lagt in <strong>700k</strong> i bostaden.</p><p></p><p>Ingen bil, inga barn, inga skulder.</p><p></p><p>Har bra kreditbetyg.</p><p></p><p>Jag fick alltså låna 1,3 miljoner (65% belåning) och jag har nu frågat ytterligare en bank om jag får låna mer hos dem men det fick jag inte.</p><p></p><p>Är det bara jag som tycker siffrorna ser bra ut för att få låna mer?</p><p></p><p>-</p><p></p><p>Första banken sa i princip bara att kalkylen inte håller för ett högre lån vilket jag inte förstår. Jag gick med på det lånet i hopp om att jag senare skulle få låna mer hos en annan bank men problemet som uppstår nu när jag redan har ett bolån och bara vill utöka lånet är att banken vill veta vad pengarna ska gå till och den senaste banken sa att den enda giltiga anledningen att få låna mer var om lånet går till något bostadsrelaterat. Lägenheten är bara ett fåtal år gammal så renoveringsbehov finns ej.</p><p></p><p>Bankerna är Swedbank och Nordea. Jag ska försöka hos en tredje nischad bank men vet inte vad en bra anledning till lånet kan vara? Vilken bank har man störst chans att lyckas hos tro?</p><p></p><p>Någon här som har varit i samma sits och fått låna mer?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eko, post: 284359, member: 6769"] Jag är [B]30[/B] år gammal. Tjänar ca [B]30k/mån[/B] (fast jobb i flera år). Sparar ca [B]8k/mån.[/B] Har en lägenhet värd [B]2 miljoner[/B] med en avgift på så lite som [B]1,5k/mån.[/B] Har [B]700k[/B] vid sidan om och har lagt in [B]700k[/B] i bostaden. Ingen bil, inga barn, inga skulder. Har bra kreditbetyg. Jag fick alltså låna 1,3 miljoner (65% belåning) och jag har nu frågat ytterligare en bank om jag får låna mer hos dem men det fick jag inte. Är det bara jag som tycker siffrorna ser bra ut för att få låna mer? - Första banken sa i princip bara att kalkylen inte håller för ett högre lån vilket jag inte förstår. Jag gick med på det lånet i hopp om att jag senare skulle få låna mer hos en annan bank men problemet som uppstår nu när jag redan har ett bolån och bara vill utöka lånet är att banken vill veta vad pengarna ska gå till och den senaste banken sa att den enda giltiga anledningen att få låna mer var om lånet går till något bostadsrelaterat. Lägenheten är bara ett fåtal år gammal så renoveringsbehov finns ej. Bankerna är Swedbank och Nordea. Jag ska försöka hos en tredje nischad bank men vet inte vad en bra anledning till lånet kan vara? Vilken bank har man störst chans att lyckas hos tro? Någon här som har varit i samma sits och fått låna mer? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Varför får jag inte låna mer?
Topp