Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Varför får jag höga räntor på samlingslån hos Enklare trots bra ekonomi?

Sökte samlingslån precis hos enklare och fick bara en ränta som är ”vettig” från santander 14,87% fick 4 st totalt dom andra 20-21%
Jätte konstigt då jag har inga synliga skulder inga anm
Uc betyg 0,9 , 3 ff senaste mars
Inkomst 380tkr
Utgifter 5600 skrev jag
Varför fick jag så dåliga erbjudande tycker ni?
Tack för alla svar

Hur mycket har du i lån?

Det har verkligen blivit tuffare. Ledsen att du inte fick något bättre.

Nu hade jag tur för några veckor sedan och fick samla hos Nordea till 6.75. Men gång på gång innan fick jag bara skräperbjudanden trots bra UC (typ 0.3) osv. Så har det varit för mig i 3-4 år nu, så ge inte upp (även om jag minns från annan tråd att du har massa akuta sms-lån att hantera).

Även om UC kallar 0.9 bra så är det i praktiken inte jättebra. Min erfarenhet är att man måste optimera allt man kan. Söka först när man har noll ff osv. Knappt då ens vill de ha en till hyfsad ränta:-(

Men tänk framåt nu. Hur du ska kirra det här. Hjälper erbjudandet från Santander dig på riktigt (som ett första steg) eller är det bättre att börja försöka beta av de små sms-skulderna en efter en? Jag körde Marginalen på 19 procent ett tag (typ sex månader), bara för att kunna bli av med Fairlo-jävlarna. Det var det värt.

Gör en handlingsplan på kanske två år nu.

Men det är något som är konstigt här. Menar inte att du döljer något, men kanske missar något. Har du verkligen ingen "synlig" skuld/lån alls? Vad står det i deklarationen att du har för underskott 2024?

Senast ändrad:
Det har verkligen blivit tuffare. Ledsen att du inte fick något bättre.

Nu hade jag tur för några veckor sedan och fick samla hos Nordea till 6.75. Men gång på gång innan fick jag bara skräperbjudanden trots bra UC (typ 0.3) osv. Så har det varit för mig i 3-4 år nu, så ge inte upp (även om jag minns från annan tråd att du har massa akuta sms-lån att hantera).

Även om UC kallar 0.9 bra så är det i praktiken inte jättebra. Min erfarenhet är att man måste optimera allt man kan. Söka först när man har noll ff osv. Knappt då ens vill de ha en till hyfsad ränta:-(

Men tänk framåt nu. Hur du ska kirra det här. Hjälper erbjudandet från Santander dig på riktigt (som ett första steg) eller är det bättre att börja försöka beta av de små sms-skulderna en efter en? Jag körde Marginalen på 19 procent ett tag (typ sex månader), bara för att kunna bli av med Fairlo-jävlarna. Det var det värt.

Gör en handlingsplan på kanske två år nu.

Men det är något som är konstigt här. Menar inte att du döljer något, men kanske missar något. Har du verkligen ingen "synlig" skuld/lån alls? Vad står det i deklarationen att du har för underskott 2024?
Tror han menar inga skulder hos kronofogden. För TS, du har väl mycket lån?

Nej asså jag är verkligen 0kr skuldsatt på uc allt jag har är dessa 75000 ungefär från lumify, saldo, och cashbuddy som är utamför uc så det är väldigt skummt, jag skulle bli glad om jag fick 10% tom. Hade bra uc inga skulder 3 förfrågningar som var mer än 6 månader gamla så ska försöka tänka logiskt o se om jag verkligen behöver det.

Underskott var 17k då jag alltid höjde min kredit på lumify på 3 tusen o 4 tusen. Och varje gång tar dem 1000kr i ränta dom idioterna

Nej asså jag är verkligen 0kr skuldsatt på uc allt jag har är dessa 75000 ungefär från lumify, saldo, och cashbuddy som är utamför uc så det är väldigt skummt, jag skulle bli glad om jag fick 10% tom. Hade bra uc inga skulder 3 förfrågningar som var mer än 6 månader gamla så ska försöka tänka logiskt o se om jag verkligen behöver det.

Jaha, vad skumt. Har du barn? Vad är din hyra?

Jag fick väldigt ointressanta erbjudanden med dessa förutsättningar.
600k inkomst, 0ff, 0,2 UC, 796k lån.
Erbjudanden runt 10% ränta på 250k samlingslån.
Har mina lån som bäst runt 5,5-7,3%.
Nästa år över 700k inkomst så kommer testa igen att samla med lån på 670k kvar.
Fick dock förhandlat ner lite på collectors skitlån.
Kommer att börja amortera extra på dom snart för ogillar dom verkligen och såfort jag är klar med ett stort lån om 3 år så går 4k direkt i extra amorteringar på resterande lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp