Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Var fick ni lägst ränta (under 4%)?

Funderar på vilken kreditgivare som erbjuder lägst ränta idag med bra kreditbetyg? Om man ska ansöka direkt hos denna plus en ansökan hos Advisa också och sen jämföra. Med 0-2 st förfrågningar spelar 2 ff till mindre roll tänker jag?

Så var fick du lägst ränta med bra kreditbetyg?

Jag hade ganska bra kreditbetyg (0,16 %) när jag sökte på Lendo häromdagen, men jag var inte i närheten av att komma under 4 %. Av 15 erbjudanden så var bara tre eller fyra under 5 %.

Jag tog Ikano till slut, där fick jag 4,8 %. (Jag lånade 150 000 kr med återbetalning på 5 år. )

Jag hade ganska bra kreditbetyg (0,16 %) när jag sökte på Lendo häromdagen, men jag var inte i närheten av att komma under 4 %. Av 15 erbjudanden så var bara tre eller fyra under 5 %.

Jag tog Ikano till slut, där fick jag 4,8 %. (Jag lånade 150 000 kr med återbetalning på 5 år. )

Skulle nog säga att 0,16 är ett VÄLDIGT bra kreditbetyg ;) Jag tror att anledningen till att du inte fick ännu lägre räntor är pga det sökta beloppet. Med tanke på att många banker ger volymbaserade räntor och lägre ränta desto högre belopp så hade du nog fått mycket lägre om du hade sökt till exempel 300.000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp