Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad tros om mina chanser till billån hos bilhandlare?

25 år
Man
Inkomst 2023: 445200
(Inkomst 2024 hittills ca 414700)
Lån/kredit hos anyfin: 47,8k
Kreditkort (shell) med gräns på 7k
CSN-lån kvarvarande skuld 294k

Bil kostar ca 240000 årsmodell 2021
Inbytesbil värd ca 50k-60k
Båda är Ford och bilhandlaren är Fordåterförsäljare. Jag tror dem använder Santander för finansiering.

UC riskprognos: 1.8
Creditsafe score: 56 ("Hög")

Inga betalningsanmärkningar
Inget hos kronofogden

Tror ni jag blir beviljad billån?

Tycker nämligen det verkar som folk med långt mycket lägre lön än jag har råd att köpa långt mycket dyrare bilar än detta som de med största sannolikhet köper på kredit... så känns ju som man borde få lån för en sån bil.

det borde nog gå, som sagt är det ett riktigt billån så har de ju säkerhet i bilen.

25 år
Man
Inkomst 2023: 445200
(Inkomst 2024 hittills ca 414700)
Lån/kredit hos anyfin: 47,8k
Kreditkort (shell) med gräns på 7k
CSN-lån kvarvarande skuld 294k

Bil kostar ca 240000 årsmodell 2021
Inbytesbil värd ca 50k-60k
Båda är Ford och bilhandlaren är Fordåterförsäljare. Jag tror dem använder Santander för finansiering.

UC riskprognos: 1.8
Creditsafe score: 56 ("Hög")

Inga betalningsanmärkningar
Inget hos kronofogden

Tror ni jag blir beviljad billån?

Tycker nämligen det verkar som folk med långt mycket lägre lön än jag har råd att köpa långt mycket dyrare bilar än detta som de med största sannolikhet köper på kredit... så känns ju som man borde få lån för en sån bil.
Blir nog inga som helst problem. Har själv betydligt lägre inkomst än dig men godkändes av Santander om jag gick med på ett upplägg med en högre kontantinsats och 50% restvärde efter 3 år. .Bilen kostade 350,000.

Bör inte vara några konstigheter. Nu vet jag inte vad för räntesättning Santander använder sig av, d.v.s att du åker på en räntesättning som inte följer riksbankens e.v. kommande räntesänkningar.

Jag antar det där går bra..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp