Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om mina chanser till samlingslån HT22 ? Hur skulle ni gjort ?

Så här ser det ut för mig just nu!

Planen är att Samla Nordax och 2 st kreditkort samt rememberlånet till hösten/vintern. Vad tror ni om det ?
Då är det ca 80.000 som ska in på Nordaxlånet. Alternativt att jag söker samlingslån på Nordax för utökning eller söker hos en helt annan bank via förmedlare.
Jag betalar sjukt dålig ränta 12,9% hos Nordax.

Det största lånet är Collector där jag även ska förhandla räntan till hösten. Har 7,9 % just nu. Tyvärr är maxtaket 500.000 där och kan ej samla ihop där mer.
Mina totala skulder är 779 t kr ( se nedan) alla ligger på UC.

Det bästa vore att så samla 80.000 kr och få bort kostnaden på 2300 kr /mån som är för "småskulderna"

Drömmen är ju att få ihop allt till ett lån. Men jag vet att det inte är möjligt såklart. Tyvärr kan jag inte köra snöbollseffekten på krediterna. Annars hade jag gjort det.

UC 13,9 % Och har 11 FF sista FF går ut 30/11
Inkomst ca 410.000 ( 2021)
Det tycks gå stadigt neråt så hoppas på under 4 % efter sommaren.

Det är förövrigt så här min privatekonomi ser ut bokföringsmässigt. Älskar excel! Jag uppdaterar varje månad.
Namn lånen / totala skulden / månadsbetalningen.

Collector banklån
490 788,58​
4 679,00​
Nordax
205 710,81​
2 435,00​
Totalt stora lånen
696 499,39​
7 114,00​
Rememberlån
43 576,08​
914,00​
Remember kreditkort
26 606,36​
872,00​
Collector kreditkort
12 442,55​
523,00​
Totalt små krediter
82 624,99​
2 309,00​
TOTALA SKULDER
779 124,38​
9 423,00

Senast ändrad:
Inte en kotte som ger feedback på detta! Känns ju inte superpepp haha =/

Samma här ;) men jag är tyvärr för dåligt insatt för att ge några bra råd. Impad av excel filen dock, ordning och reda! Borde också lägga ner en stund på att göra en för mina egna kostnader…
Tackar tackar!

Jag gör så med räkningarna också varje månad! Väldigt bra att få det på pränt liksom. Jag behöver påminna mig själv hela tiden. Och väldigt fint när det minskar! :) Om än bara några hundra.

Skulle tro att du kan samla Nordax och dina små krediter utan större bekymmer, om du inte testar hos din bank. En bekant lyckades samla 900k utspritt över diverse långivare hos sin bank, utan säkerhet och med en årsinkomst om 450000.
Han hade precis som du ett strukturerat excel-blad med all väsentlig information och vill minnas att han fick 6,x% i ränta.

Skulle tro att du kan samla Nordax och dina små krediter utan större bekymmer, om du inte testar hos din bank. En bekant lyckades samla 900k utspritt över diverse långivare hos sin bank, utan säkerhet och med en årsinkomst om 450000.
Han hade precis som du ett strukturerat excel-blad med all väsentlig information och vill minnas att han fick 6,x% i ränta.
Tack för feedback!

Jag har ett möte inbokat med Nordea , för att ( även fast det är minimal chans) titta på hur jag kan göra framöver. Vore ju magiskt - en dröm att få hela skulden på samma ställe.
Men det är nog en insats kanske 5 år framåt i tiden , men man vet aldrig! Jag kommer ställa frågan så får vi se :)

Kanske testa någon kreditgivare som ej tar UC och samla ihop de små lånen? Eller samla ihop Nordax och de sämsta smålånen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp