Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad tror ni om möjligheter till samlingslån?

Behöver råd om jag får samla några lån i ett samlingslån.
Inkomst 705000
FF 7
Uc score 16.7
Lån: SEB 155000 7.5% ränta
Ikano 300000. 10%
Nordnet 90000. 10.%
Marginalen 25000. 16%
Cashbuddy. 35000. 30%

Kredit: Northmil. 38000. 21%
Fairlo. 30000. 29%

Alla är på UC inget utanför. Vill samla Northmil, Fairlo, Marginalen, Cashbuddy och Nordnet. Alltså låna 220 000 för att samla alla i ett då får jag ha kvar ikano, seb och det nya lånet.

Är det möjligt , har fast jobb, ca 58000/mån i lön

Du har nästan 100% skuldkvot. Många lånegivare har dragit åt snaran hårt t.ex swedbank belånar inte en krona över din taxerade inkomst.
Varför samla nordnet när du har 10% på den?

Minska antal lån, det är inte helt nödvändigt men i första hand de med hög ränta vill jag bli av. Det blir inte över min taxerade inkomst eftersom jag vill samla lån inte ta ny . Min belåning är ca 680000 och taxerad inkomst 705000

Alltså det blir samma belåning men jag blir av med 4 st lån med hög ränta eller till och med 5 om man tar nordnet och ha ett lån istället. Är det inte meningen med att samla öån?

Du har bara ett lån med bra ränta och lär inte få ett till med 16,7 på UC. Kör snöbollsmetoden tills betyget är bra.

Det låter rimligt, vad tror du betyget ska vara för att få ett lån med en ränta 10-12 %

Du har ju en bra inkomst. Kontakta alla långivare och försök få betalningsfria månader, förlängd återbetalningstid, amorteringsfritt, sänkt ränta osv. Förhoppningsvis får du större marginaler för att betala mer aggressivt på dina lån med hög ränta.
Normalt sätt är snöbollsmetoden lämplig att följa, men då dina skulder med hög ränta har snarlika balanser kanske det är mer värt att betala av lånet med högst ränta. Du betalar då följande i turordning:
1. Cashbuddy 35k
2. Fairlo 30k
3. Northmill 38k
4. Marginalen 25k

När du fått ner antalet krediter så att du enbart har SEB, Ikano och Nordnet kvar så kan du ju prova att söka samlingslån för att få ner ränta och få en avbetalningstid som underlättar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp