Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vad ska jag göra?... KFM eller inte?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulanbulan" data-source="post: 254547" data-attributes="member: 5310"><p>Jag var i liknande situation för några månader sedan. </p><p></p><p>Lånade för att klara av vardagen. Hoppades på storvinsten så jag skulle kunna betala av alla skulderna. Levde som i en bubbla. </p><p>Kändes som dagarna gick åt till att jobba, hem och spela/leta lån, sova... så rullade det på. </p><p>Till slut så gick det inte längre. Fick inga fler lån och spelandet vart bara värre och värre.. Så jag tog hjälp och det är det bästa jag gjort.</p><p></p><p>Bokade in en tid hos budget- och skuldrådgivaren. Han sa att jag skulle släppa allting, för jag kommer inte kunna betela av mina lån och ansöka om skuldsanering. </p><p></p><p>Så slutade betala på skulderna för att låta allting gå till kfm. </p><p>Jag hade aldrig varit hos varken inkasso eller kfm tidigare. Så det var en ny värld för mig att bege mig in i.. var livrädd.</p><p></p><p>Första månaden när man slutade betala så kändes det helt hopplöst. Att veta att nu kommer man snart hamna hos kfm och få anmärkning och inte kunna "leva" som vanligt folk.. Tankarna snurrade som bara den.</p><p>Kände mig som en totalt värdelös människa och ville bara dra för persiennerna och aldrig mer gå ut. </p><p>Men det går över.. </p><p></p><p>Nu några månader senare så känner jag konstigt nog ett lugn inom mig när det kommer till ekonomin. Inget mer tänk på spel och hur jag ska vinna pengar. </p><p>Inget mer sitta och jaga lån i slutet av varje månad för att klara kommande månad. </p><p>Så bara att slippa detta är så skönt.</p><p></p><p>Du kommer få en hög med brev om påminnelser och mail samt telefonsamtal. </p><p>Jag släppte allting i Nov/Dec och först nu så har jag fått första utslaget hos kfm. </p><p>Vid ev. löneutmätning så kommer du få behålla runt 5000 + hyran.</p><p></p><p>Men att släppa allting var det bästa jag kunde göra. (<strong>i min situation</strong>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulanbulan, post: 254547, member: 5310"] Jag var i liknande situation för några månader sedan. Lånade för att klara av vardagen. Hoppades på storvinsten så jag skulle kunna betala av alla skulderna. Levde som i en bubbla. Kändes som dagarna gick åt till att jobba, hem och spela/leta lån, sova... så rullade det på. Till slut så gick det inte längre. Fick inga fler lån och spelandet vart bara värre och värre.. Så jag tog hjälp och det är det bästa jag gjort. Bokade in en tid hos budget- och skuldrådgivaren. Han sa att jag skulle släppa allting, för jag kommer inte kunna betela av mina lån och ansöka om skuldsanering. Så slutade betala på skulderna för att låta allting gå till kfm. Jag hade aldrig varit hos varken inkasso eller kfm tidigare. Så det var en ny värld för mig att bege mig in i.. var livrädd. Första månaden när man slutade betala så kändes det helt hopplöst. Att veta att nu kommer man snart hamna hos kfm och få anmärkning och inte kunna "leva" som vanligt folk.. Tankarna snurrade som bara den. Kände mig som en totalt värdelös människa och ville bara dra för persiennerna och aldrig mer gå ut. Men det går över.. Nu några månader senare så känner jag konstigt nog ett lugn inom mig när det kommer till ekonomin. Inget mer tänk på spel och hur jag ska vinna pengar. Inget mer sitta och jaga lån i slutet av varje månad för att klara kommande månad. Så bara att slippa detta är så skönt. Du kommer få en hög med brev om påminnelser och mail samt telefonsamtal. Jag släppte allting i Nov/Dec och först nu så har jag fått första utslaget hos kfm. Vid ev. löneutmätning så kommer du få behålla runt 5000 + hyran. Men att släppa allting var det bästa jag kunde göra. ([B]i min situation[/B]) [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vad ska jag göra?... KFM eller inte?
Topp