Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vad ser banken?

När jag pratade med bankmannen igår bad hon mig skriva ner bad vi har för lån som inte är hos Swedbank. Jag frågade då om om hon inte såg det när hon gör en kreditupplysning. Hon svarade då att hon endast kunde se den totala skulden på blanco och inte hos vilka kreditgivare. Säg att jag har 500000 i blanco och min man 300000. Kan de då se vilka vi har gemensamma och inte?

Hoppas att ni förstår min fråga!

Nej, det ni har gemensamt syns dessutom med fullt belopp på båda.

Nej, det ni har gemensamt syns dessutom med fullt belopp på båda.

Förstår att de syns men kan banken se vilka lån vi har gemensamt och så vidare. Ser de tex att jag har ex 70000 i lån hos Santander, 40000 hos collector osv eller ser de bara som min bankkvinna sa den totala summan blanco . Inte hur de är fördelade på de olika långivaren?

Haha förstår att det blir rörigt när jag skriver, hoppas ni förstår. Skulle jag tex kunna hävda att ett lån jag har är gemensamt med min man, fast det inte är det?

När jag fått UC utdrag så är det totala blanco men vet inte om det finns sådana UC där man kan se långivare och belopp.
Lite riskfyllt kanske om de ber en att redovisa att lånen är gemensamma.

När jag fått UC utdrag så är det totala blanco men vet inte om det finns sådana UC där man kan se långivare och belopp.
Lite riskfyllt kanske om de ber en att redovisa att lånen är gemensamma.
Ja, det är verkligen riskabelt. Men funderar på om jag kan försköna det något.

Om jag frågar så här då: kan banken genom en kreditupplysning se hos vilka långivare jag har lån, samt aktuell summa?

Jag vet att det står antal kreditgivare i en uc. Så om det står 5 kreditgivare på din man och 12 på dig då går det inte att hävda att ni har 7 gemensamma lån, hoppas du förstår vad jag menar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp