Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad ser banken vid smslån?

Undrar om det är någon som vet vad banken som man har (Swedbank) ser för uppgifter vid ett smslån.
Ser dom desamma som jag när man trycker på överföringen? Om ni förstår vad jag menar? ;)

Jag tror att dom ser detta,men det spelar ju ingen större roll ändå,eller menar du att detta skulle evt hindra dig från att låna pengar på "swedbank"?.

Nä jag har en privat Swedbank så ja tänkte att dom kanske kollar mer än andra banker.
Tänkte mer på vadå dom ser. För när ett sms-låne företag för över pengar så skriver dom ju något på överföringen. Eller? Skriver dom kanske bara sina initialer som tex expresskredit EX**** och sen överför. Inget personnr osv. Haha så svårt att förklara

Nja det är nog möjligt att dom kan spåra upp det också på banken.Dagens teknik gör snart det mesta möjligt.Sedan kan det vara möjligt att vissa skriver ut varifrån krediten till dig kommer ifrån.Vissa skriver bara utbetald kredit.

Om de verkligen vill kolla så kan de ju se avsändaren. Men det syns rätt tydligt på kontoutdraget annars med vilka summar som blir insatta på kontot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp