Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad kan jag förvänta mig i ränta?

Tänkte kolla vad jag kan få i ränta om jag söker lån på 150k har totalt skulder på 75 synligt på uc tänkte baka in o resten behöver jag till nåt annat.
Jag har 0,8 hos min uc
5 förfrågningar en går ut 3 januari och en till 26e januari
Sökte lån på 90k i okt fick väldigt hög ränta 16,25 effektiv tvungen o ta den. Jag har kunnat extra amortera ner till 68k nu
Tänkte söka på nytt hos lendo för att få bättre ränta. Sökte hos enklare sist med 0,9 i risk och 3 förfrågningar fick absolut det högsta hos dem. Egentligen med mina förutsättningar skulle jag få max 10% men tror dem matchade mig med piss banker. Vad kan jag få denna gång tror ni? Inkomst är 385k 2024

Tänkte kolla vad jag kan få i ränta om jag söker lån på 150k har totalt skulder på 75 synligt på uc tänkte baka in o resten behöver jag till nåt annat.
Jag har 0,8 hos min uc
5 förfrågningar en går ut 3 januari och en till 26e januari
Sökte lån på 90k i okt fick väldigt hög ränta 16,25 effektiv tvungen o ta den. Jag har kunnat extra amortera ner till 68k nu
Tänkte söka på nytt hos lendo för att få bättre ränta. Sökte hos enklare sist med 0,9 i risk och 3 förfrågningar fick absolut det högsta hos dem. Egentligen med mina förutsättningar skulle jag få max 10% men tror dem matchade mig med piss banker. Vad kan jag få denna gång tror ni? Inkomst är 385k 2024
Troligtvis får du höga räntor på grund av låg inkomst och höga skulder (jämfört med inkomsten).
Testa att söka medlemslån genom facket. De har fast ränta som brukar vara väldigt förmånligt.

150k totalt i skulder är ingenting jämför med min årsinkomst om alla mina utgifter är runt 10k i månaden. 150k är 40% av min årsinkomst, finns folk som har tagit dubbla sin årsinkomst och ändå fått rimliga räntor runt 10-12 så det går inte ens ihop nånstans att jag fick 16%, och jag sökte 90K bara

Låt båda FF försvinna Januari om du inte har jättebråttom. Håller med.. konstigt att du inte fått bättre förslag tidigare. Några av de som brukar ge bästa räntorna är exempelvis COOP och LSB. Ibland så verkar det som att ansökning hos förmedlare inte når ut till alla aktörer. De sållar bort ganska många från dessa sidor.. Med risk för att bränna en förfrågan kanske en ide skulle vara att ansöka hos Lån och Sparbank (LSB) eller COOP direkt. Har du som du skriver bra UC Score med enbart 3 förfrågningar i slutet på JAN och enbart belånad 75 på en årsinkomst om 385 så är det obegripligt för mig att någon av dessa inte skulle bevilja ett lån på 150 tkr, förutsatt att det inte finns andra förutsättningar som drar ner på något sätt som du inte berättar om.

Vore jag du skulle jag likt summeringen ovan söka för att samla de 75 som syns på UC och be om att får 75 cash i handen.. så får du lösa de andra lånen vid sidan av själv sen. Som jag ser det så ska detta inte vara några problem.. men alltid svårt att SIA om sådanna här saker.. allt handlar om du klarar deras KALK beräkningar eller ej.

150k totalt i skulder är ingenting jämför med min årsinkomst om alla mina utgifter är runt 10k i månaden. 150k är 40% av min årsinkomst, finns folk som har tagit dubbla sin årsinkomst och ändå fått rimliga räntor runt 10-12 så det går inte ens ihop nånstans att jag fick 16%, och jag sökte 90K bara
385 k I årsinkomst är inte värst imponerade hos banker.
40% av din årliga inkomst i lån är en del. Likaså med de 5 förfrågningar du hade.

Skulle säga att du fick ett rätt så rimligt erbjudande jämfört med dina förutsättningar

385 k I årsinkomst är inte värst imponerade hos banker.
40% av din årliga inkomst i lån är en del. Likaså med de 5 förfrågningar du hade.

Skulle säga att du fick ett rätt så rimligt erbjudande jämfört med dina förutsättningar
Min uppfattning är att 385k versus 150k inte är speciellt försvårande. Jag har fått många bra lån med 300k i inkomst med lån på typ 100k..

Om du fick det där i oktober kommer du inte få något bättre nu, med mer i lån och fler UC. Inte ens gått 3 månader. Du har 32.000 innan skatt, inte särskilt imponerande för bankerna. När skatten är dragen ska du betala hyra och lån, sen är det inte mycket kvar på din inkomst. Har du barn? Vad är din hyra? Sambo/ensamstående? Det är mycket annat än bara din skuld kontra inkomst som spelar in.

Låt båda FF försvinna Januari om du inte har jättebråttom. Håller med.. konstigt att du inte fått bättre förslag tidigare. Några av de som brukar ge bästa räntorna är exempelvis COOP och LSB. Ibland så verkar det som att ansökning hos förmedlare inte når ut till alla aktörer. De sållar bort ganska många från dessa sidor.. Med risk för att bränna en förfrågan kanske en ide skulle vara att ansöka hos Lån och Sparbank (LSB) eller COOP direkt. Har du som du skriver bra UC Score med enbart 3 förfrågningar i slutet på JAN och enbart belånad 75 på en årsinkomst om 385 så är det obegripligt för mig att någon av dessa inte skulle bevilja ett lån på 150 tkr, förutsatt att det inte finns andra förutsättningar som drar ner på något sätt som du inte berättar om.

Vore jag du skulle jag likt summeringen ovan söka för att samla de 75 som syns på UC och be om att får 75 cash i handen.. så får du lösa de andra lånen vid sidan av själv sen. Som jag ser det så ska detta inte vara några problem.. men alltid svårt att SIA om sådanna här saker.. allt handlar om du klarar deras KALK beräkningar eller ej.
LSB kommer inte med hos förmedlare om man inte äger sitt boende. Vet inte om man får hyra när man söker hos LSB direkt eller om det är samma där, att man måste äga.

Jag e singel äger min bil och alla utgifter för mig per månad är runt 10k då jag har 5550kr i hyra plus parkering o allt annat går upp till 8k inga andra skulder. Jag hade bara 3 förfrågningar som var från mars, jag blev väldigt chockad då jag har läst här en hel del och andra med extremt dåliga förutsättningar än mig hade fått runt 12-13% som max. Jag pratade med handläggare och dom visste inget. ändrade belopp till 65k totalt samma reslutat. Jag tror det var för att jag valde kort återbetalning på 4 år först o sen 3 för att jag ville betala av snabbare men jag märkte nu att det va det enda förklaringen att banken ville tjäna pengar för att jag ville betala på så kort tid. Ska söka 10 år denna men betala av på några år bara så får vi se.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp