Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad hade du gjort om du gått back 20.000+ varje månad?

Tufft, allt förutsätter dina enskilda firma ger ca 20k iaf, inget jätteutrymme betala in mer.

Vad är det du gjort med alla pengar
Vad är grundproblemet?
Vad är din business i enskilda firman? Genererar rätt bra med pengar och du jobbar heltid även, kan den generera mer om du lägger mer tid?

Får man fråga vad pengarna har gått till? Du måste isåfall ta tag i grundproblemet i första hand.

Får börja med att be om ursäkt för sent svar i den här tråden.

Pengarna gick i början av min låneperiod till häftiga bilar, resor och allmän konsumption.
I och med högre månadskostnader såldes bilar och diverse skit av, man tecknade nya lån för att täcka lån, så en ansenlig mängd av de ökade lånen är faktiskt räntekostnader.
Jag har i dagsläget faktiskt ingenting att sälja, utöver lite verktyg jag har i firman, men de är värda kanske 25-35.000:- som mest på begagnatmarknaden.

I och med att jag fick ett lån hos THORN nu i maj ser min kalkyl ut som så att efter grundlönen, så saknar jag 11926:- för att klara av månadens räkningar.
Det är alltså den bästa situationen jag har haft sen innan Corona-pandemin.

Jag har fortsatt betala av lånen varje månad och är inte sen med något alls och har inga utestående räkningar denna månaden.

Jag fick nyss ta del av min NE-bilaga samt INK1 och årsinkomsten för 2025 landade på 705.000. (För vanlig anställning + firman)
Jag har inte fått slutskattebesked ännu, det kommer i sommar någongång.
Inkomstår 2024 hade jag 627.000 i årsinkomst.

I firman har jag i år omsatt strax över 200.000:- (01-jan - 30-Maj). (och resultat på 153.000)
Det känns dumt att lägga ner den. Jag jobbar med det på kvällar och helger.
Det jag gör är att jag svetsar delar till bilar (Grenrör, avgassystem, intercoolers, tryckrör och liknande).

I och med att jag ökat min årsinkomst med 78.000 så KANSKE jag kan få ett bättre lån, det är ju ingen astronomisk ökning - men vad tror ni?
Jag har 3 st UC och 2,7 i Kreddy-betyg.
Väntar spänt på slutskattebesked och att det börjar synas hos UC.

Jag ser det egentligen inte som något problem att dra in pengarna som nu behövs extra varje månad och ändå ha en del över.
MEN till grundproblematiken är väl att det kanske inte är hållbart, utan att jag får kämpa onödigt länge på att betala av det på egen hand , än om man skulle försöka få igenom en skuldsanering.

Är det någon som vet om man kan ansöka om skuldsanering, även om man inte ligger efter med några räkningar? Dvs jag har bara höga lån men inget hos inkasso/kfm och dylikt?
Jag har ju nu i Maj tagit ett lån, och det är ju som jag förstår det inte OK om man vill ansöka om skuldsanering.
Hur länge efter att jag tagit mitt sista lån är rimligt att ansöka om en skuldsanering?

/På återseende

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp