Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad händer om jag inte kan delbetala Klarna-köp och får inkasso?

Jag blev lite paff då jag inhandlade en sak på klarna kortet som jag antog att jag kunde lägga om till delbetalning.

utav någon konstig anledning kunde jag inte det.
Det är inget jag kan lämna tillbaka eller betala hela beloppet, känns som att allt kraschade nu då jag räknade med att delbetala detta.

vad händer om jag släpper detta till inkasso?
får jag någon anmärkning eller dylikt?
Får jag möjlighet att delbetala via inkasso eller är det kört?
Tacksam för svar med någon med erfarenhet hur jag löser detta

Jag blev lite paff då jag inhandlade en sak på klarna kortet som jag antog att jag kunde lägga om till delbetalning.

Det är inget jag kan lämna tillbaka eller betala hela beloppet, känns som att allt kraschade nu då jag räknade med att delbetala detta.

Jag hade samma dilemma. Min delbetalning gick inte heller igenom när jag skulle välja det hos Klarna. Nu sitter jag här och väntar på inkasso. Hoppas att jag kan få till en avbetalningsplan med inkasso bolaget.

Jag hade samma dilemma. Min delbetalning gick inte heller igenom när jag skulle välja det hos Klarna. Nu sitter jag här och väntar på inkasso. Hoppas att jag kan få till en avbetalningsplan med inkasso bolaget.
Hur långt är det sen du skulle betala ?

jag tycker det är märkligt att man har klarna kortet och kan använda det och blir erbjuden delbetalning men i efterhand så får man inte delbetala

Har du kontaktat Klarna? Kan finnas möjlighet att dela upp det om du säger att du har ekonomiska svårigheter, men då får du inte köpa med Klarna tills skulden är helt avbetald.

Går till coeo inkasso och där kan man delbetala skulder på över 1000 kr tror jag lägsta beloppet är.

Min visserligen delbetalning gick till Alektum, 10 tkr man kunde bara avbetala 3 mån och spärrad för använda Klarna sen dess, var dock 2023..

Var exakt i samma sits tills 5 minuter sen.
Jag var 5 dagar försenad efter påminnelse datum dessutom, testade kontakta klarna för se mina alternativ om det fanns några, hardship program hade jag redan använt så det gick inte men dom lyckades pausa 3 månader ändå på något vis.

så testa kontakta kundtjänst nu när du är försenad så kanske du får till det

De har börjat med något nytt nu men OBS de sa att de rapporterar detta till uc när jag frågade. De har någon slags grej att de slår ihop alla fakturor och börjar betala en månad efter… en plan för alla småfakturor

De har börjat med något nytt nu men OBS de sa att de rapporterar detta till uc när jag frågade. De har någon slags grej att de slår ihop alla fakturor och börjar betala en månad efter… en plan för alla småfakturor
Stämmer, och man måste bli godkänt för detta så de tar en förfrågan, jag sa att jag redan testat och det gick inte igenom så dom pausade i 3 månader sen efter kan jag ansöka om detta igen

Har du några andra mindre fakturor så prova att betala dom och titta sen om du kan avbetala ditt köp, detta funka för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp