Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad händer med löneutmätning?

Hej !
Har precis fått beviljat skuldsanering och löneutmätning är avslutad . Första betalningen med skuldsanering börjar slutet av Januari 2025.
* kommer dom dra löneutmätning som jag har nu fram tills första skuldsanering börjar?
Kommer jag hinner får betalningsfri nu i december?

Hej !
Har precis fått beviljat skuldsanering och löneutmätning är avslutad . Första betalningen med skuldsanering börjar slutet av Januari 2025.
* kommer dom dra löneutmätning som jag har nu fram tills första skuldsanering börjar?
Du skriver ju själv att första betalningen är i januari och att utmätning är avslutad...

Hej !
Då löneutmätningen är avslutad så lär du få full lön både nov o december. Skulle det ändå dras i nov så får du tillbaka det. Det beror väl lite på när lönerna körs oxå.
Jag fick inledande 22/5-17 o fick lön den 25/5. Hade löneutmätning o beloppet hann dras från lön men jag fick tillbaka det från KFM inom nån vecka.

Hej !

Du har nog inte fått beviljat, möjligen inledande.

Frågan har du ju redan svarat på.

Du har nog inte fått beviljat, möjligen inledande.

Frågan har du ju redan svarat på.
Vadå inte fått beviljat när löneutmätning är avslutad och skuldsanering börjar i januari ? Så det är inledande betyder jag kan får nej ändå på avslagen ?

Vadå inte fått beviljat när löneutmätning är avslutad och skuldsanering börjar i januari ? Så det är inledande betyder jag kan får nej ändå på avslagen ?
Ja det du har fått nu är inledande skuldsanering. Nu kommer en grundligare utredning göras. Dina borgenärer får säga sitt. Det kan ta många månader till ett slutgiltigt beslut.

Kan borgenärer säga ifrån ?
De kan absolut tycka att du inte ska ha sanering men det i sej är inte ett skäl för avslag. Men det skulle ju kunna komma fram nya uppgifter från dem som du inte angett o det är ju inte positivt förstås. Men det är ju många parametrar som väger in vid en bedömning. Nu är det viktigt att du samarbetar m KFM o svarar ärligt på alla frågor de har.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp