Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vad göra nu? För mkt skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Notna" data-source="post: 409996" data-attributes="member: 9359"><p>Har ett tag varit medlem i forumet då jag ett längre tag har förstått att denna dagen skulle komma.</p><p></p><p>Har cirka 280t kronor i skulder till mina föräldrar pågrund utav tidigare spelmissbruk som dom tog ett lån för att hjälpa mig betala av. Betalar cirka 4000 kr i månaden till mina föräldrar för detta. Ångrar innerligt just nu att jag tog emot denna hjälpen istället för att låta det gå till kfm.</p><p></p><p>Efter ett längre tag av sjukdom vilket ledde till arbetslöshet och depression så har jag dragit på mig nya skulder, cirka 300t kronor.</p><p></p><p>Har nu ingen möjlighet som helst att betala på lånen, är även sen med en månadshyra pågrund utav låg inkomst.</p><p></p><p>Mina nya skulder är uppdelade i olika lån, 110t kr i privatlån, resten krediter/smslån.</p><p></p><p>Idag kom första brevet ifrån kfm, en liten skuld på cirka 2000 kr som gått vidare dit, men resten utav summan på cirka 300t kr är nog inte många dagar ifrån att också gå vidare till kfm.</p><p></p><p>Tankarna om att inte fortsätta leva är starkare än någonsin.</p><p></p><p></p><p>Det jag vill fråga är följande.</p><p>Vad ska jag göra nu? Har inte någon som helst möjlighet att betala en enda krona på något utav lånen just nu, så att låta dom gå till kfm känns givet.</p><p></p><p>Bör jag kontakta kfm redan nu för att se över möjligheter om löneutmätning? (har dock ingen lön just nu) alternativt skuldsanering? Flera utav krediterna är dock ganska nya (1-2 månader gamla).</p><p></p><p>Bör jag kontakta de som jag har lån hos eller bara låta allt gå till kfm? Har som sagt ingen möjlighet att betala på lånen, även om månadskostnaden hade sänkts.</p><p></p><p>Och vad skulle hända med lånet till mina föräldrar vid eventuell löneutmätning/skuldsanering? Detta har jag mest ångest över, jag kan acceptera att jag själv satt mig i denna situationen, det är verkligen helt och hållet mitt egna fel. Men att låta dom betala av en skuld som uppkommit pågrund utav mig ger mig sådan otrolig ångest att jag varje dag funderar på att inte långre leva. Går det att t.ex få med den summan genom kfm?</p><p></p><p>Min sambo har koll på lånet ifrån mina föräldrar för spelmissbruket men vet inte om dessa nya lån. Hur tar man upp det på bästa sätt?</p><p></p><p>Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, känns som att vara i någon slags dimma just nu, en mardröm som jag hela tiden hoppas på att vakna ifrån.</p><p></p><p>Är otroligt tacksam för svar och tacksam över er alla på forumet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Notna, post: 409996, member: 9359"] Har ett tag varit medlem i forumet då jag ett längre tag har förstått att denna dagen skulle komma. Har cirka 280t kronor i skulder till mina föräldrar pågrund utav tidigare spelmissbruk som dom tog ett lån för att hjälpa mig betala av. Betalar cirka 4000 kr i månaden till mina föräldrar för detta. Ångrar innerligt just nu att jag tog emot denna hjälpen istället för att låta det gå till kfm. Efter ett längre tag av sjukdom vilket ledde till arbetslöshet och depression så har jag dragit på mig nya skulder, cirka 300t kronor. Har nu ingen möjlighet som helst att betala på lånen, är även sen med en månadshyra pågrund utav låg inkomst. Mina nya skulder är uppdelade i olika lån, 110t kr i privatlån, resten krediter/smslån. Idag kom första brevet ifrån kfm, en liten skuld på cirka 2000 kr som gått vidare dit, men resten utav summan på cirka 300t kr är nog inte många dagar ifrån att också gå vidare till kfm. Tankarna om att inte fortsätta leva är starkare än någonsin. Det jag vill fråga är följande. Vad ska jag göra nu? Har inte någon som helst möjlighet att betala en enda krona på något utav lånen just nu, så att låta dom gå till kfm känns givet. Bör jag kontakta kfm redan nu för att se över möjligheter om löneutmätning? (har dock ingen lön just nu) alternativt skuldsanering? Flera utav krediterna är dock ganska nya (1-2 månader gamla). Bör jag kontakta de som jag har lån hos eller bara låta allt gå till kfm? Har som sagt ingen möjlighet att betala på lånen, även om månadskostnaden hade sänkts. Och vad skulle hända med lånet till mina föräldrar vid eventuell löneutmätning/skuldsanering? Detta har jag mest ångest över, jag kan acceptera att jag själv satt mig i denna situationen, det är verkligen helt och hållet mitt egna fel. Men att låta dom betala av en skuld som uppkommit pågrund utav mig ger mig sådan otrolig ångest att jag varje dag funderar på att inte långre leva. Går det att t.ex få med den summan genom kfm? Min sambo har koll på lånet ifrån mina föräldrar för spelmissbruket men vet inte om dessa nya lån. Hur tar man upp det på bästa sätt? Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, känns som att vara i någon slags dimma just nu, en mardröm som jag hela tiden hoppas på att vakna ifrån. Är otroligt tacksam för svar och tacksam över er alla på forumet. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Vad göra nu? För mkt skulder
Topp