Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vad göra i väntan på Skuldsanering
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 408989" data-attributes="member: 3402"><p>Kommer inte ihåg allt jag tog upp i mitt personliga brev och med handläggaren gällande denna punkt. Men något i stil med:</p><p></p><p>- Jag har försökt snöbollsmetoden och lyckades betala bort 3 lån och nästan över 100.000 i skulder, men det slutade med att allt annat var nära att falla till inkasso så jag var tvungen att göra allt för att komma ikapp igen. Detta resulterade i att jag fick sälja mina hörlurar, min dator och lite andra prylar för att komma ikapp</p><p>- Jag har jämkat för att försöka öka din inkomst till att amortera</p><p>- Jag har slutat röka för 3 år sen utan substitut för att förbättra min ekonomiska situation och hälsa, men också bevisa för mig själv att jag kan avsluta ett beroende (vilket jag tycker är positivt för skäligheten vid min andra brytpunkt att jag slutat spela utan återfall)</p><p>- Jag har sagt upp mina abbonemang för 3 år sen för att förbättra min ekonomiska situation något och försöka betala</p><p>- Jag har betalat dina räkningar under flera år och verkligen försökt trots att du legat under existensminimum</p><p>- Jag har tagit samtlingslån varav 100% av beloppet har gått till att konsolidera dina skulder för att kunna betala ner lånen</p><p>- Jag har sökt ekonomisk expertis via ekonomi på jobbet, vänner, familjen, kommunhandläggare etc</p><p>- Jag har budgeterat strikt med ekonomisk hjälp från en vän</p><p>- Jag har sedan ett år tillbaka noggrant övervägt mina alternativ och med hjälp av ekonomiskt instanser/kunniga i min närhet planerat för allmän skälighet och skuldsanering efter att övriga alternativ är uttömda</p><p>- Trots alla åtgärder så äter räntor upp alla pengar och amorteringen blir obefintlig i sammanhang om att du ska kunna bli skuldfri dom närmaste 25 åren</p><p>- Du anser att du har gjort allt du kunnat under flera år för att komma ur din ekonomiska situation och i samråd med och på rekommendation av kommunens skuldrådgivare så har du nu valt att släppa dina skulder till KFM och sökt skuldsanering</p><p></p><p>Det mesta sant, en del kryddat.</p><p></p><p>Men som du ser: Om man lägger fram det på detta sätt så blir att man släpper sina skulder helt plötsligt väldigt bagatellt i sammanhanget. För man målar upp en bild att man försökt allt under flera år för att bli skälig skuldsanering och gjort vad man kan för att betala sina skulder.</p><p>Men säger man inget annat än att bara: "Nä jag släppte mina skulder, för att det inte gick runt" då väger det plötsligt väldigt mycket på skäligheten. Jag tror mycket handlar om presentation och argumentation för sin sak om varför man ska ha skuldsanering. Det heter trots allt "allmän skälighet" och även om det finns vissa "guidelines" så är mycket också en tolkningsfråga om du är skälig och gjort tillräckligt. Här är det din uppgift att övertyga handläggaren att så är fallet enligt mig.</p><p></p><p>Har du något som du tror är i din fördel. Använd det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 408989, member: 3402"] Kommer inte ihåg allt jag tog upp i mitt personliga brev och med handläggaren gällande denna punkt. Men något i stil med: - Jag har försökt snöbollsmetoden och lyckades betala bort 3 lån och nästan över 100.000 i skulder, men det slutade med att allt annat var nära att falla till inkasso så jag var tvungen att göra allt för att komma ikapp igen. Detta resulterade i att jag fick sälja mina hörlurar, min dator och lite andra prylar för att komma ikapp - Jag har jämkat för att försöka öka din inkomst till att amortera - Jag har slutat röka för 3 år sen utan substitut för att förbättra min ekonomiska situation och hälsa, men också bevisa för mig själv att jag kan avsluta ett beroende (vilket jag tycker är positivt för skäligheten vid min andra brytpunkt att jag slutat spela utan återfall) - Jag har sagt upp mina abbonemang för 3 år sen för att förbättra min ekonomiska situation något och försöka betala - Jag har betalat dina räkningar under flera år och verkligen försökt trots att du legat under existensminimum - Jag har tagit samtlingslån varav 100% av beloppet har gått till att konsolidera dina skulder för att kunna betala ner lånen - Jag har sökt ekonomisk expertis via ekonomi på jobbet, vänner, familjen, kommunhandläggare etc - Jag har budgeterat strikt med ekonomisk hjälp från en vän - Jag har sedan ett år tillbaka noggrant övervägt mina alternativ och med hjälp av ekonomiskt instanser/kunniga i min närhet planerat för allmän skälighet och skuldsanering efter att övriga alternativ är uttömda - Trots alla åtgärder så äter räntor upp alla pengar och amorteringen blir obefintlig i sammanhang om att du ska kunna bli skuldfri dom närmaste 25 åren - Du anser att du har gjort allt du kunnat under flera år för att komma ur din ekonomiska situation och i samråd med och på rekommendation av kommunens skuldrådgivare så har du nu valt att släppa dina skulder till KFM och sökt skuldsanering Det mesta sant, en del kryddat. Men som du ser: Om man lägger fram det på detta sätt så blir att man släpper sina skulder helt plötsligt väldigt bagatellt i sammanhanget. För man målar upp en bild att man försökt allt under flera år för att bli skälig skuldsanering och gjort vad man kan för att betala sina skulder. Men säger man inget annat än att bara: "Nä jag släppte mina skulder, för att det inte gick runt" då väger det plötsligt väldigt mycket på skäligheten. Jag tror mycket handlar om presentation och argumentation för sin sak om varför man ska ha skuldsanering. Det heter trots allt "allmän skälighet" och även om det finns vissa "guidelines" så är mycket också en tolkningsfråga om du är skälig och gjort tillräckligt. Här är det din uppgift att övertyga handläggaren att så är fallet enligt mig. Har du något som du tror är i din fördel. Använd det! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vad göra i väntan på Skuldsanering
Topp