Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad göra? 2 veckor kvar till lön endast 33kr kvar på kontot…

Vad ska jag göra har 2 veckor kvar till lön endast 33kr kvar på kontot…
Har utmätning men klarar mig fint i vanliga fall men denna månaden har varit en katastrof trasig bil och allt borta. Har inget jag kan sälja och har ingen jag kan låna av stressen dödar mig vad kan man göra??

Har utmätning men klarar mig fint i vanliga fall men denna månaden har varit en katastrof trasig bil och allt borta. Har inget jag kan sälja och har ingen jag kan låna av stressen dödar mig vad kan man göra??
1. Kolla i förråden och i skåpen och se om du hittar ngt att sälja. Ofta tror man att man inte har ngt men det kan finnas saker man har som andra vill ha, t ex krukor, gardiner, nån möbel, tavlor, kläder, glas du kan avvara etc!
2. Har du smycken så kan du gå till pantbanken
3. Vad är det du kommer behöva pengar fram tills du får lön?? Ät ur kyl och frys tills de tär tomt! Sen är det bara äta billigt, nudlar t ex.
4. Be kyrkan om en matkasse och hör om de kan hjälpa med busskort eller liknande.
5. Det finns olika Faceboksgrupper där man kan be om hjälp, antingen swish eller matkassar t ex.

Kom på ngt mer: sätt upp lappar i din port att du kan putsa fönster mot betalning och om du är öppen att du har det tufft just den här månaden så tror jag att folk skulle vilja hjälpa till. Alt fråga dina närmaste vänner om du kan putsa deras fönster/klippa gräs/passa barn, hund eller katt.
Jag tror att de flesta människor gärna hjälper till om man frågar.

Kom på ngt mer: sätt upp lappar i din port att du kan putsa fönster mot betalning och om du är öppen att du har det tufft just den här månaden så tror jag att folk skulle vilja hjälpa till. Alt fråga dina närmaste vänner om du kan putsa deras fönster/klippa gräs/passa barn, hund eller katt.
Jag tror att de flesta människor gärna hjälper till om man frågar.

Svartjobb kan ju bli problem också, men det går ju att lösa det vitt också, finns några olika, frilans är väl största tror jag. Då kan kunden även få ta del av rut/rot.
Använt själv för barnvakt.

Jag har själv varit i samma situation och vet vilken enorm stress det är. Beroende på hur illa det är och hur mycket pengar du behöver så kanske du får fundera över om du kan sälja tex tv, soffa eller liknande. Sånt man inte tycker att man kan sälja ifrån sig, men som man faktiskt överlever utan. Jag sålde min tv när det var som värst och jag behövde pengar till mediciner och mat. Arbetsgivare kan ibland ge förskott på lönen men hos oss gör dom det inte om man har en pågående löneutmätning. Men kanske kan vara värt att fråga?

Fråga en granne om du kan få låna en tvåhundring så är det löst..

Skönt att ursprungliga frågeställningen mynnade ut i vetenskapliga artiklar om periodisk fasta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp