Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

vad fan sysslar Ferratum med

Hej jag behöver hjälp, för 2-3 månader sedan tog jag ett lån hos ferratum på en mindre summa om 1 500kr, när jag ansökte om lånet så råkade jag skriva in både fel mobilnummer och mejl, mobilnummer pga. att jag hade precis bytt nummer och skrev fel på en siffra, mejl pga. att jag blandat ihop mina mejl, ett gammal jag inte använder längre.

Hur som helst, jag både ringer till de och mejlar de om detta, men de vägrar ge sig de vill att jag ska kontakta de från de källor jag registrerat när jag tog lånet, jag ber de att bara ge mig inbetalning uppgifter så att jag kan betala hela summa jag är skyldig, men de vägrar. Så då beslutar jag mig för att vänta på inkasso, för någon vecka kommer det ett brev att jag har post att hämta ut, vilket är från ferratum där de hotar att säga upp avtalet, som jag bryr mig tänker jag, jag ringer igen med ärendenummer denna gången, men samma visa igen, de vägrar ge mig rätt inbetalning uppgifter. Nu har det gått ytterligare tid, men ingen inkasso har kommit, jag undrar varför de håller på såhär, kan de göra så att det är i princip omöjligt för mig att betala detta och att de låter ränta och avgifter fortlöpa så att skulden växer sig stor innan de skickar över den till inkasso, eller måste de skicka över till inkasso efter en viss tid.

Jag blir inte klok på vad det r de försöker göra?

Knepig situation! Brevet du fick var det inte från Inkasso?
Antingen väntar du på INkassobrevet och då är det bara att betala det som står där!

Eller i värsta fall kommer de att skicka till Kfm och då får du brev från kfm och då betalar du in.

I vilket fall som helst blir det mycket dyrare för dig!
Hoppas det löser sig!

Du borde ha så du kan logga in på ferratum.se? Där kan du själv uppdatera din uppgifter och där kan du ju även se uppgifter för betalningen. Du borde fått så du kunnat logga in första gången...

Du borde ha så du kan logga in på ferratum.se? Där kan du själv uppdatera din uppgifter och där kan du ju även se uppgifter för betalningen. Du borde fått så du kunnat logga in första gången...
Han kan ju inte göra det då inloggningskoden kommer till det numret man angett.

Logga in med din gamla mejl el telefonnummer på deras hemsida, går inte det. Jag hade samma problem och kom inte åt skulden innan den gick till Svea inkasso..dom kan ju ringa upp dig, kontrollera uppgifter, de är så dåligt gjort av dom

Var lite oldschool och skriv ett brev till ferratum..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp