Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är värst i en kreditupplysning?

Tjena,

Kapar tråden lite. Jag har efter flertalet samtal och dialoger med UC och diverse banker äntligen fått reda på att det som (troligtvis) tryckt upp min UC-riskprognos är ständigt övertrasserade krediter.

Är det någon som har koll på hur mycket scoren kan förbättras och framförallt hur lång tid det kan ta innan det förbättras?

Tjena,

Kapar tråden lite. Jag har efter flertalet samtal och dialoger med UC och diverse banker äntligen fått reda på att det som (troligtvis) tryckt upp min UC-riskprognos är ständigt övertrasserade krediter.

Är det någon som har koll på hur mycket scoren kan förbättras och framförallt hur lång tid det kan ta innan det förbättras?
Betala ner krediter så du ligger runt 20% eller lägre utnyttjat. Då kommer det efter nästa uppdatering göra skillnad.
Men så är det nog lite skillnad på kredit och kredit. Ett billån räknas också som kredit men gör inte så stor inverkan på betyget trots att det ligger på 100% som ett kreditkort med max utnyttjat gör men ändå bara är 30 000-50 000.

Jag loggade in på kreditkollen nu (uscore.se) och där är mitt score 0/100 men så står det med grön text "du har ingen aktiv betalningsanmärkning".

När jag loggar in på creditsafe och tittar på min upplysning så står det 0 betalningsanmärkningar men sedan står det
Skuldsanering
Skuldsanering Ja/Nej - Ja
Skuldsaneringstext - Beslutad
Skuldsanering, datum - 20210928

Övrig kreditinformation
Scoringpoäng - Ingen scoringberäkning
Scoringförklaring - Skuldsanering
Uscore är märkligt som fan, jag har 1 anmärkning som är över 2 år gammal och inga lån eller utmätning försök eller historiskt skuldsaldo på Creditsafe och har 32/100

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp