Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vad är syftet med att du lånar och hur tänker du?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Floppen" data-source="post: 205004" data-attributes="member: 4234"><p>Stort tack till er som skrivit hittills!</p><p></p><p>Jag är oerhört glad över att ni som skrivit delat med er av era erfarenheter och känslor. Jag var ärligt talat lite orolig för hur denna tråd skulle tas emot när jag skapade den. Jag kände att jag stack ut hakan och insåg att den kunde tolkas som mästrande och provocerande. Förhoppningsvis kommer de farhågorna att stanna vid just farhågor.</p><p></p><p>Jag känner igen mig själv en del i det som skrivits. Anledningen till att jag själv började låna var överkonsumtion. Jag handlade för att döva något inom mig, men tyvärr fungerade det bara för stunden och sedan blev det bara värre. Kreditkorten gick varma och jag lånade flera gånger för att släcka ner dem. Tyvärr ändrade jag inte mitt beteende utan fortsatte handla som om det inte fanns någon morgondag. Mitt oansvariga och destruktiva beteende resulterade i en ohållbar situation och när kostnaderna översteg inkomsterna var katastrofen ett faktum. Det slutade i över fyra års löneutmätning och fem års skuldsanering.</p><p></p><p>Livet sattes i vissa fall på paus i nästan 10 år i och med det ekonomiska obestånd jag försatt mig själv i. Jag insåg inte innan jag föll igenom att man i många fall reduceras till en andra klassens medborgare när betalningsanmärkningarna börjar trilla in. Sådana saker som att kunna hyra en ny lägenhet, skaffa ett nytt abonnemang eller köpa något på avbetalning var plötsligt omöjligt. Det blev ett brutalt uppvaknande som jag idag är tacksam över. </p><p></p><p>De erfarenheter jag har förvärvat genom ett riktigt stålbad har hjälpt mig må dit jag är idag. Jag har koll på ekonomin och är inte lika impulsiv som innan. Jag älskar förvisso forfarande kläder och prylar och köper en hel del, men skillnaden mot tidigare är att jag nu inte handlar över min betalningsförmåga. Jag har byggt upp en buffert och sparar en summa varje månad. Det som hjälpt mig väldigt mycket är att jag gör en budget där alla inkomster och utgifter förs in. Jag vet på det sättet exakt vad jag har att röra mig med och kan planera långsiktigt samtidigt som jag klarar oförutsedda utgifter. Jag rekommenderar verkligen alla att göra en budget som man sedan följer och att vara ärlig och realistisk när man gör den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Floppen, post: 205004, member: 4234"] Stort tack till er som skrivit hittills! Jag är oerhört glad över att ni som skrivit delat med er av era erfarenheter och känslor. Jag var ärligt talat lite orolig för hur denna tråd skulle tas emot när jag skapade den. Jag kände att jag stack ut hakan och insåg att den kunde tolkas som mästrande och provocerande. Förhoppningsvis kommer de farhågorna att stanna vid just farhågor. Jag känner igen mig själv en del i det som skrivits. Anledningen till att jag själv började låna var överkonsumtion. Jag handlade för att döva något inom mig, men tyvärr fungerade det bara för stunden och sedan blev det bara värre. Kreditkorten gick varma och jag lånade flera gånger för att släcka ner dem. Tyvärr ändrade jag inte mitt beteende utan fortsatte handla som om det inte fanns någon morgondag. Mitt oansvariga och destruktiva beteende resulterade i en ohållbar situation och när kostnaderna översteg inkomsterna var katastrofen ett faktum. Det slutade i över fyra års löneutmätning och fem års skuldsanering. Livet sattes i vissa fall på paus i nästan 10 år i och med det ekonomiska obestånd jag försatt mig själv i. Jag insåg inte innan jag föll igenom att man i många fall reduceras till en andra klassens medborgare när betalningsanmärkningarna börjar trilla in. Sådana saker som att kunna hyra en ny lägenhet, skaffa ett nytt abonnemang eller köpa något på avbetalning var plötsligt omöjligt. Det blev ett brutalt uppvaknande som jag idag är tacksam över. De erfarenheter jag har förvärvat genom ett riktigt stålbad har hjälpt mig må dit jag är idag. Jag har koll på ekonomin och är inte lika impulsiv som innan. Jag älskar förvisso forfarande kläder och prylar och köper en hel del, men skillnaden mot tidigare är att jag nu inte handlar över min betalningsförmåga. Jag har byggt upp en buffert och sparar en summa varje månad. Det som hjälpt mig väldigt mycket är att jag gör en budget där alla inkomster och utgifter förs in. Jag vet på det sättet exakt vad jag har att röra mig med och kan planera långsiktigt samtidigt som jag klarar oförutsedda utgifter. Jag rekommenderar verkligen alla att göra en budget som man sedan följer och att vara ärlig och realistisk när man gör den. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Vad är syftet med att du lånar och hur tänker du?
Topp