Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är bra ränta idag?

Jag har precis sökt och fått ett samlingslån (400.000 kr) för att betala av diverse andra lån och krediter. Använde mig av Advisa och fick ett antal erbjudanden som var av intresse.

Lånet jag valde kom från Nordnet Bank och jag fick en effektiv ränta på 3.51%, det är väl ändå rätt bra?

Av de 400' kommer ca 40' att användas till att betala två kreditkortsskulder (Nordea Gold 25', Norwegiankortet 15'), kommer ha 50' beviljat med 0' utnyttjat (bra för UC score?).

Ca 20' kommer jag lägga på ett separat bankkonto för buffert/oförutsedda kostnader och resterande 340' används för att betala bort andra lån med räntor från 4,60% till 8.80%.

Totalt sett kommer min månadskostnad att sjunka med ca 5000kr och jag hoppas att min UC-score förbättras så att jag kan omförhandla lånen igen nästa år och förhoppningsvis få ännu bättre ekonomi.

Vad hade du för :
Kreditbetyg ?
Blanco ?
Inkomst ?
Förfrågningar ?

Ja räntan är riktigt bra

Hej!

Ok tack, har läst runt lite mer på forumet och förstått att räntan är bra så jag är nöjd med den.

Kreditbetyg: 0.7%
Förfrågningar: 1
Blanco: 510 000
Kontokredit: 55 000 utnyttjad / 97 000 beviljat
Inkomst: 382 000 (65 000 underskott)
Kreditgivare 7 st.

Otroligt bra ränta med de uppgifterna. Överväger starkt att dra iväg en ansökan efter att ha läst det där.

Otroligt bra ränta med de uppgifterna. Överväger starkt att dra iväg en ansökan efter att ha läst det där.

Samma här, sjukt bra. Ska vänta ut några förfrågningar nu i sommar och betala ner en del på kreditkort och kontokrediter/Credway så blir det en ansökan till hösten. Bara hoppas på samma lyckokast som TS

Tack hörrni, skönt att höra att man för en gång skull i livet verkar ha dragit en vinstlott!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp