Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vabb och löneutmätning

Hej,

Det har kanske frågats tidigare men jag frågar igen. Påverkas förbehållet vid löneutmätning vid vabb eller utmäts det mindre av lönen just den månaden?

Hej,

Det har kanske frågats tidigare men jag frågar igen. Påverkas förbehållet vid löneutmätning vid vabb eller utmäts det mindre av lönen just den månaden?
Utmäts endast så mkt som kan. Får alltid behålla förbehållet

Kollade min lönespec och din information stämmer inte. Jag har vabbat två dagar den här månaden och mitt förbehåll har minskats.

Kollade min lönespec och din information stämmer inte. Jag har vabbat två dagar den här månaden och mitt förbehåll har minskats.
Det är fel. När jag vabbar minskar delen till KF. Skulle jag tex vabba två veckor så får jag mitt förbehåll och KF får ingenting. Då har de som gör era löner gjort fel.

Hur menar du att ditt förbehåll har minskat? Du får ju alltid behålla minst ditt förbehåll. Kanske har du fått behålla mer än förbehållet när du inte vabbat.

Det är jag som är förvirrad :D Fick nyligen ett nytt beslut om löneutmätning där mitt förbehåll har minskat något pga ändrade inkomstförhållanden. Samtidigt har jag nyligen fått ett beslut om jämkning som jag lämnade in till lönekontoret igår och som redan har behandlats. Det är den överstigande delen från jämkningen som har minskat pga vabb.

Det är jag som är förvirrad :D Fick nyligen ett nytt beslut om löneutmätning där mitt förbehåll har minskat något pga ändrade inkomstförhållanden. Samtidigt har jag nyligen fått ett beslut om jämkning som jag lämnade in till lönekontoret igår och som redan har behandlats. Det är den överstigande delen från jämkningen som har minskat pga vabb.
Haha fattar! Skönt att allt stämde :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp