Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Bolån
Värt risken? Bitcoin, bolån, egen verksamhet m.m.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hw77" data-source="post: 298431" data-attributes="member: 4916"><p>Några saker jag reagerade på</p><p></p><p>Riskaptit</p><p>- Du har extremt låg taxerad inkomst i relation till att köpa en nyproducerad lägenhet. Trots det är du beredd att riskera ditt bolån för ett litet lån på 100k?</p><p></p><p>- Du grämer sig över en missad uppgång på 10% i bitcoin trots din (relativt) låga insats. Du ska starta ett företag med tre personer, de pengarna ska förhoppningsvis ge en rejält högre avkastning än vad bitcoin kan förväntas leverera de närmaste åren. Om du tror mer på bitcoin än ditt eget företagande bör du kanske fortsätta köpa bitcoin istället. </p><p></p><p>Företagande</p><p>- om ni är tre delägare/grundare VARFÖR i hela fridens namn startar ni det som en enskild firma? Och varför i ditt namn?! Jag ser bara problem med det och inga som helst fördelar.Du bär hela risken och ffa när du har svårt att säga nej och är ”för snäll”</p><p>- personerna du startar firman med skriver du själv har gjort bort sig tidigare och är inte kreditvärdiga för fem öre. Men det här ska bli deras räddning… Det ska finnas en jävligt bra anledning att välja just de att starta firma med med risken att själv stå kvar med svarte petter.</p><p></p><p>avslutningsvis: i ett företag kan du räkna en fordran som en tillgång men det blir lätt en tankevurpa om man gör det privat. Du kan inte kvitta kreditförluster på samma sätt och de räknas definitivt inte in som tillgångar i relation till banken när det kommer till frågan om din kreditvärdighet.</p><p>mitt tips är att du inte alls räknar dessa pengar som en tillgång du har fören lånen är betalda - så många människor har hamnat i en ond spiral för att ”pengarna kommer snart”.</p><p></p><p>företagande är superkul och utvecklande samtidigt finns det vissa risker och jag tycker du tar större risker än vad som behövs. Mina reflektioner är baserade på tre av dina inlägg här och du gör vad du vill med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hw77, post: 298431, member: 4916"] Några saker jag reagerade på Riskaptit - Du har extremt låg taxerad inkomst i relation till att köpa en nyproducerad lägenhet. Trots det är du beredd att riskera ditt bolån för ett litet lån på 100k? - Du grämer sig över en missad uppgång på 10% i bitcoin trots din (relativt) låga insats. Du ska starta ett företag med tre personer, de pengarna ska förhoppningsvis ge en rejält högre avkastning än vad bitcoin kan förväntas leverera de närmaste åren. Om du tror mer på bitcoin än ditt eget företagande bör du kanske fortsätta köpa bitcoin istället. Företagande - om ni är tre delägare/grundare VARFÖR i hela fridens namn startar ni det som en enskild firma? Och varför i ditt namn?! Jag ser bara problem med det och inga som helst fördelar.Du bär hela risken och ffa när du har svårt att säga nej och är ”för snäll” - personerna du startar firman med skriver du själv har gjort bort sig tidigare och är inte kreditvärdiga för fem öre. Men det här ska bli deras räddning… Det ska finnas en jävligt bra anledning att välja just de att starta firma med med risken att själv stå kvar med svarte petter. avslutningsvis: i ett företag kan du räkna en fordran som en tillgång men det blir lätt en tankevurpa om man gör det privat. Du kan inte kvitta kreditförluster på samma sätt och de räknas definitivt inte in som tillgångar i relation till banken när det kommer till frågan om din kreditvärdighet. mitt tips är att du inte alls räknar dessa pengar som en tillgång du har fören lånen är betalda - så många människor har hamnat i en ond spiral för att ”pengarna kommer snart”. företagande är superkul och utvecklande samtidigt finns det vissa risker och jag tycker du tar större risker än vad som behövs. Mina reflektioner är baserade på tre av dina inlägg här och du gör vad du vill med det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Bolån
Värt risken? Bitcoin, bolån, egen verksamhet m.m.
Topp