Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Värdering av fastighet vid utmätning

Vad gäller vid utmätning av fastighet när det kommer till värdering? Har fått vår fastighet värderad och värdet är samma summa som den är belånad och pantsatt för. Kommer det ändå bli aktuellt att sälja den på exekutiv auktion? Kostnader för det tillkommer väl också.

Är fastigheten värderad genom en värderare som KFM skickat? Av det du skriver ovan så verkar det inte finnas något övervärde. Så du verkar sitta någorlunda säkert just nu. Men värdet kan gå upp i framtiden..

Är fastigheten värderad genom en värderare som KFM skickat? Av det du skriver ovan så verkar det inte finnas något övervärde. Så du verkar sitta någorlunda säkert just nu. Men värdet kan gå upp i framtiden..
Det är en värdering som är gjord av en värderingsfirma utsedd av KFM och i meddelandet jag fick hem så står det att eventuell försäljning meddelas längre fram. Och värderingen är -300.000kr som lägst och +300.000kr men hamnar alltså exakt på samma summa som vi har den intecknad för och skulderna avser inte bolånen.

Fick ett brev i Kivra från KFM om att de hävt utmätningen av vår fastighet. Alla andra brev kopplat till detta har kommit med snigelpost. Varför kom just detta endast(?) digitalt?
Tas anteckningen hos Lantmäteriet bort automatiskt eller måste jag meddela dem att beslutet upphävts?
Någon som vet? @Lasseman @Insatt

Fick ett brev i Kivra från KFM om att de hävt utmätningen av vår fastighet. Alla andra brev kopplat till detta har kommit med snigelpost. Varför kom just detta endast(?) digitalt?
Tas anteckningen hos Lantmäteriet bort automatiskt eller måste jag meddela dem att beslutet upphävts?

Det skickas per post till lantmäteriet.

Det kommer per kivra då det inte ska delges.

Det skickas per post till lantmäteriet.

Det kommer per kivra då det inte ska delges.
Ok.
Gäller Kivra även för den som äger den andra delen av fastigheten och som inte har skulder till KFM. Endast jag som har skulder och min respektive har aldrig haft med KFM att göra.

I brevet som kom till mig med beslutet så var det adresserat till gäldenären. Min respektive har som sagt inget hos KFM och det är mina skulder/fodringsägare som utmätningen handlat om.

Ok.
Gäller Kivra även för den som äger den andra delen av fastigheten och som inte har skulder till KFM. Endast jag som har skulder och min respektive har aldrig haft med KFM att göra.
Hmm, nej tror inte det går via kivra, det är uppgifter man lägger in helt manuellt

Om det rör sig om utmätning av andel av fastigheten så är det annat än bara beslutet som skickas ut, yrkande om hela egendomens försäljning och information om förenklad delgivning torde även det ha varit med.

Om det rör sig om utmätning av andel av fastigheten så är det annat än bara beslutet som skickas ut, yrkande om hela egendomens försäljning och information om förenklad delgivning torde även det ha varit med.
Jag som gäldenär fick beslutet via Kivra. All annan kommunikation rörande utmätningen inkl värderingen har kommit med vanlig post till oss båda. Men beslutet om upphävande kom till mig via Kivra, så jag undrar om även min respektive får info om upphävande via Kivra? Eller är det bara jag som får meddelandet? Tack för era svar, dem är värdefulla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp