Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntetider tingsrätten

Är det någon som har överklagat beslut från kronofogden till tingsrätten? ( angående skulder , skuldsanering) Hur lång tid tog det till tingsrätten handlagt ärendet? Kan man räkna med 1 månad eller ska man snarare räkna med 3 månader eller mer?

Vill minnas att det är ganska mycket beroende på vilken tingsrätt det är och att väntetiderna skiljer sig rätt kraftigt. Någon vecka tog det för ett ARS case för inte så länge sen att skicka tillbaka skuldsaneringen till KF för nytt beslut läste jag.

Räkna nog hellre med 3. Är helt oprioriterat hos domstolarna

Är det någon som har överklagat beslut från kronofogden till tingsrätten? ( angående skulder , skuldsanering) Hur lång tid tog det till tingsrätten handlagt ärendet? Kan man räkna med 1 månad eller ska man snarare räkna med 3 månader eller mer?
Japp, både TR och Hovrätt hanterade det på runt 2-3v. Men det är ju beroende på deras belastning.

Aha det är såpass? Har hört att de behandlar dessa ärende skyndsamt och prioriterar dem.
Skyndsamt ska allt göras, men prioriterade mål ingår det inte i. Domstolar prioriterar mål med häktade personer i och mål där barn är inblandade.

Skyndsamt ska allt göras, men prioriterade mål ingår det inte i. Domstolar prioriterar mål med häktade personer i och mål där barn är inblandade.
Ok då får jag vackert vänta.
Japp, både TR och Hovrätt hanterade det på runt 2-3v. Men det är ju beroende på deras belastning.
Det var jäkligt snabbt. Detta kommer ske i Kalmar TR. De kan inte svara på väntetider just nu säger de men kanske är för det förmodligen kommer ta ett bra tag som @Lasseman skrev .

Ok då får jag vackert vänta.

Det var jäkligt snabbt. Detta kommer ske i Kalmar TR. De kan inte svara på väntetider just nu säger de men kanske är för det förmodligen kommer ta ett bra tag som @Lasseman skrev .

jag överklagade mitt beslut då inte alla skulder var med som jag tagit upp från början. Det skickades till Kalmar och tog ca 10 dagar till svar att det skulle återvisas till KF för ny handläggning.

Det kanske gick snabbt för att de skickade tillbaka ärendet och inte behövde ta det till egen utredning? @Lasseman vad säger du?

Det kanske gick snabbt för att de skickade tillbaka ärendet och inte behövde ta det till egen utredning? @Lasseman vad säger du?
Dem gör ingen utredning. Dem gör bara en bedömning. Det är upp till dig att göra en "utredning" och inkomma med vad som är felaktigt och varför.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp