Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vänta med skuldsanering?

Halloj!

Kort sammanfattat har jag skulder på ca 600k och har väl måttlig chans att få skuldsanering skulle jag tro (hoppas). Har haft utmätning sedan sedan September 2015, betalade ett par mindre skulder som gick till kfm i början och har även betalt tillbaka ett kreditkort under tiden, bytt ner mig till en skitbil och sålt allt onödigt skit jag haft även om det inte var så mycket.

I övrigt vad jag tidigare gjort för att ta mig ur skuldträsket är att jag fått beviljat ett samlingslån, eller två rättare sagt och betalat bort nästan alla skulder med, men även haft en privat skuld vid sidan om som inte kunnat lösas vilket då bidrog till att jag återigen hade alldeles för lite pengar kvar efter löning och räkningar/lån att jag trillade dit igen, man är både desperat och blind när det gäller dessa lån, det enda man ville göra var ju att hålla sig borta från KFM, är ju tråkigt att polletten ska trilla ner så sent...

Känner mig som en helt annan människa nu, var 1 år sen jag slutade betala på skulderna och släppte alltihop, det är lite knapert nu såklart med utmätning men det funkar och man mår fan så mycket bättre, mår illa så fort jag ser en lån-reklam på tv :p..

Nu blev inte detta så kort sammanfattat som jag trodde när jag började skriva så, sorry.

Hur som helst, det ska ju klubbas en ny Skuldsaneringslag i November 2016 om jag förstått det rätt men en del lättnader för den som söker, var väl bland annat 2 betalningsfria månader/år, Juni och December och även att men endast skulle behöva betala en summa till KFM som de sedan fördelar ut istället för att man ska betala till alla fordringsägare själv varje månad..

Borde det rimligtvis vara större chans att få skuldsanering efter Nov 2016? Jag funderar på att vänta med min ansökan tills i höst iaf ifall jag blir beviljade vill jag ju bli det med den nya lagen i kraft, någon som vet mer om detta?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp