Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utsikter samlingslån

Skulle vilja diskutera rätt tidpunkt för att söka ett samlingslån samt vilka som kan tänkas bevilja. Bakgrunden är att jag behöver sänkas mina utgifter varje månad.

Mina förutsättningar enligt UC:
UC score 4,4%
Deklarerad inkomst 498000
Blanco 221490
Avbetalning 29088
Kontokrediter 6806
Bolån 627000
Betalningsanmärkningar 2st, totalt 43800kr, sista går ut 2022-04-11.
Förfrågningar 100st
Överskott 15000
Edit: Inget skuldsaldo eller historiskt skuldsaldo

Övrigt som ej syns på UC:
Ytterligare skulder att ta med i samlingslån, ca 150000
Ny lön som kommer synas på nästa deklaration 67000kr/mån

Jag tänkte ansöka om ett samlingslån på 410000 när mina betalningsanmärkningar försvinner. Är det rätt tidpunkt och var bör jag söka?

Senast ändrad:
Wigge: Ja det stämmer bra.
Du ska vänta tills dina ff går ut annars har du ingen chans. Du ska inte heller ta några nya ff... så beror på när dina ff försvinner...sen ska dina anmärkningar bort och du ska ha betalt av skulden

Varför har du tagit så många ff?

Du ska vänta tills dina ff går ut annars har du ingen chans. Du ska inte heller ta några nya ff... så beror på när dina ff försvinner...sen ska dina anmärkningar bort och du ska ha betalt av skulden

Varför har du tagit så många ff?
Maki: Tack för svar.

Alltså, ingen skuld till KFM eller historiskt skuldsaldo, utan betalningsanmärkningarna är på det beloppet.

Maki: Tack för svar.

Alltså, ingen skuld till KFM eller historiskt skuldsaldo, utan betalningsanmärkningarna är på det beloppet.
Aha ok då förstår jag. Men då ska du vänta tills du har under 5 ff och att dina anmärkningar försvinner. Då kommer du ha god chans tror jag.

Angående förfrågningarna har jag försökt ta samlingslån varje gång min UC förbättras. Har 4,4% trots väldigt många FF.

Läser man om förfrågningar så verkar inte detta vara hela bilden.

Så att söka innan mina FF försvinner är inte lönt, även om BA gör det?

Så att söka innan mina FF försvinner är inte lönt, även om BA gör det?
Nej det blir avslag direkt och du samlar bara på dig nya onödiga ff. När ff görs så stannar den kvar i 1 år, så det skulle bara förstöra för dig. Vänta att du iallafall ha 5-7 eller under 5 för bästa betyg. Jag själv kommer ha 7 i april när jag kommer ansöka men de flesta kommer vara mer än 6 månader gamla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp