Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning

Jag har en aktuell skuld hos kronofogden och flera till på väg dit. Har fått förfrågan om mina inkomster från kronofogden som jag behöver svara senast den 14/4. Ska det utbetalas återbäringen till mig eller kronofogden? Är föräldraledig nu, när kommer dw hem att utmäta saker? Tror inte att det finns nåt att utmäta från min inkomst nästkommande år tyvärr.

Återbäringen går till kfm

En utmätningsförrättning kan ske allt från omgående till om något år. Är när man har tid, om det nu ska göras.

Jag har redan skrivit om detta ämne.
Min farbror är 65 år och har en skuld till KF på ca 30 000 med ränta på ca 60 000.
Han fick en löneutmatning och hans skattepengar togs också från honom.
Jag har ingen erfarenhet av detta, så skriv gärna till mig, kan KF ta pengar från hans personliga bankkonto?
Han säljer saker via Tradera och har ofta runt 10-15 tusen kr på kontot... får de beslagta de pengarna... är det någon som har erfarenh

Nej kronofogden kan inte ta något i beslag.
Utmäta på bankkonton går dock bra.

Jag har en aktuell skuld hos kronofogden och flera till på väg dit. Har fått förfrågan om mina inkomster från kronofogden som jag behöver svara senast den 14/4. Ska det utbetalas återbäringen till mig eller kronofogden? Är föräldraledig nu, när kommer dw hem att utmäta saker? Tror inte att det finns nåt att utmäta från min inkomst nästkommande år tyvärr.
Öppna inte dörren

Sådana problem går att lösa..
Lasseman@ visst sa du till mig att det inte är troligt att K tar pengar från mitt konto innan utmätningen börjat och innan jag fått brev om
det så länge jag bara har ett par betalningsföreläggande liggande hos K som jag inte skrivit på än ? Vill bara dubbelkolla

Tjena ! Någon som har någerlunda koll på detta. SKa få en löneutmärning snart. Men jag har fortfarande inte stoppat min jämkning. Bör jag göra det ? lr kan det bara rulla på. Kan ju bli en liten extra slant kanske.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp